
Bijna één op de vijf boekingen op Booking.com is voor zakelijke doeleinden. Dat maakt de hotelwebsite op uit een analyse. Opvallend is dat er naast hotels ook veel alternatieve slaapplaatsen, zoals B&B’s, worden geboekt door zakenreizigers.
‘Locatie is voor zakenreizigers een belangrijke factor’, constateert Senior Product Owner Ripsy Bandourian. ‘Een derde van alle zakelijke boekingen die in de Verenigde Staten via Booking.com wordt gemaakt, is voor een ander type accommodatie dan een hotel. Er is dus duidelijk een groeiende behoefte aan iets anders.’
Via de speciale Booking.com Business-tool hebben bedrijven toegang tot een boekingsengine toegespitst op zakelijke boekingen. Zo worden daar veelgeboekte zakenhotels getoond en komen voorzieningen als gratis wifi en ontbijt prominent naar voren. In die tool zijn naast hotels ook appartementen, vakantiehuizen en andere accommodatietypes meegenomen.
Volgens Booking.com maken reeds tienduizenden bedrijven en (zaken)reisagenten gebruik van de tool, die in april dit jaar werd gelanceerd.