
Oad-familie Ter Haar blijft strijden voor ‘gerechtigheid, helderheid en eerherstel’, blijkt uit een verklaring die de familie donderdag heeft verspreid. De aandeelhouders van het ‘oude’ Oad laten weten in hoger beroep te gaan tegen een eerdere uitspraak van de rechtbank in Utrecht.
Deze wilde in november vorig jaar niet ingaan op mogelijke onrechtmatige gedragingen van Rabobank, de huisbankier van Oad.
Volgens de voormalige Oad-aandeelhouders heeft de bank de geldkraan te snel dichtgedraaid. De familie Ter Haar, voormalige oprichters van de reisorganisatie, stelt de Rabobank verantwoordelijk voor het faillissement en eist een miljoenenschadevergoeding.
Volgens de familie Ter Haar had Oad wel degelijk weer winstgevend kunnen worden, mede door de technologie Oad XL, dat het reisbedrijf in 2013 had geïmplementeerd en waarmee de online verkoop met sprongen omhoog ging.
Daarnaast stelt de familie ‘dat er op het moment van kredietbeëindiging wel degelijk een akkoord was met de Twentse investeerders.’
Volgens de familie was Oad tot op de dag van het faillissement een gedegen en betrouwbare kredietnemer. En tot het faillissement was er een reëel perspectief. Ook stellen de voormalig aandeelhouders dat Oad in haar 10-jarige krediettijd met de Rabobank nooit een betaling heeft gemist.