
Rianne Romijn, die 4 januari dit jaar aantrad als de nieuwe Brand Manager Travel bij de Jaarbeurs, is daar alweer vertrokken. Ook haar twee naaste collega’s Chantal Batenburg en Irene Kaptein zijn opgestapt.
‘De baan en de Vakantiebeurs zijn me op het lijf geschreven, maar dit was niet wat ik ervan verwachtte’, zegt Romijn desgevraagd. Meer wil ze niet zeggen over haar vertrek.
Ook Chantal Batenburg vertrekt bij Jaarbeurs. Zij heeft zeven jaar bij Jaarbeurs gewerkt, waarvan twee jaar bij de Vakantiebeurs als sales- en accountmanager. Over de redenen van haar vertrek wil ze niet uitweiden. ‘We hebben afgesproken dat we niets naar buiten zeggen over de reden van ons vertrek. Ik heb twee fantastische jaren bij de Vakantiebeurs achter de rug, en heb samen met mijn collega’s twee mooie events neergezet. Ik richt me nu op uitdagingen in de toekomst.’
Irene Kaptein (key account manager) laat weten met pijn in haar hart afscheid te hebben genomen. ‘Met mijn ondernemersbloed wilde ik bij de Vakantiebeurs sneller veranderingen inzetten dan binnen Jaarbeurs mogelijk was. We hebben afgesproken verder geen inhoudelijke uitspraken te doen. Ik wil binnen mijn eigen onderneming verder in de reisbranche, waarin ik inmiddels 18 jaar ervaring heb.’
Rianne Romijn gaat mogelijk weer aan de slag vanuit haar eigen bedrijf Romijn Communicatie, gespecialiseerd in onder andere het bedenken van multimedia campagnes, uitrollen van (her)positionering en het aansturen van communicatieteams.
Vanuit haar eigen bedrijf vervulde ze vaak de rol van interim marketing- en communicatiemanager. Dit deed ze onder andere bij Stichting Pink Ribbon en NS Zakelijk. Romijn heeft Communicatie & Management en Middelbaar Toeristisch en Recreatief Onderwijs gestudeerd.
‘We vinden het ontzettend jammer dat deze medewerkers weg zijn’, zegt een woordvoerster van de Jaarbeurs, die eraan toevoegt dat de Jaarbeurs verder niet inhoudelijk op de zaak wil ingaan.
x