
Reisgidsuitgever voor steden (en tevens marktleider daarin) Time to Momo en Moonback, een hotelboekingssite met aanbod in dezelfde steden, gaan samen verder onder de naam Time to Momo.
Volgens de twee partijen is het een strategische keuze om samen verder te gaan, om op deze manier een grotere positie in de stedentripmarkt verwerven. ‘De expertise op het gebied van stedentrips van Time to Momo en de kracht van Moonback op het gebied van techniek, design en hotels vormen samen het stedentripplatform’, aldus het nieuwe bedrijf. Niels Meijssen, oprichter van Moonback, is de ceo van het bedrijf.
Menselijke maat
Naar eigen zeggen heeft Time to Momo als missie de menselijke maat terug te brengen in de reisindustrie. ‘Niets is zo menselijk als een stad. Toch zijn stedentrips vaak standaard en zonder respect voor iedereen die de stad maakt tot wat zij is. Time to Momo laat zien dat het anders kan en werkt met respect voor reizigers, inwoners, hoteliers, restauranthouders en de stad zelf. Moonback is opgericht als een steward-owned bedrijf, een ondernemingsvorm waarbij stemrecht (macht) en winstrecht (financiële belangen) van elkaar gescheiden zijn. Dit met het idee dat op deze manier de missie de boventoon voert en niet de winstmaximalisatie voor aandeelhouders. Time to Momo zet het steward-ownership voort.’