
Nordic, specialist in reizen naar Scandinavië, neemt Askja Reizen over. De overname past in de strategie van Nordic om het reisaanbod naar het Hoge Noorden te diversifiëren en uit te breiden.
Askja Reizen is een bekende reisorganisatie met 35 jaar ervaring in reizen naar Scandinavië en IJsland. De overname is een belangrijke stap voor Nordic, zegt Maarten Raes, oprichter en CEO van Nordic: “De overname van Askja Reizen is een logische stap in onze strategie om het marktaandeel in Nederland te vergroten. Samen willen we onze klanten een unieke reiservaring in de ongerepte natuur van Scandinavië bieden.”
Bundeling van krachten
Hugo van Drie, directeur van Nordic in Nederland, zal de leiding nemen over de 35 medewerkers van Askja Reizen. Hij zal nauw samenwerken met Ilse Geerts, huidig CEO van Askja Reizen: “Onze gezamenlijke visie en focus op hoogwaardige service en unieke reiservaringen maken ons perfect complementair. Door onze krachten te bundelen, versterken we niet alleen onze positie op de markt, maar verhogen we ook de waarde die we aan onze klanten bieden.”
Beperkte impact voor klanten
Voor bestaande klanten van Askja Reizen verandert er niets. Zij kunnen blijven rekenen op de kwaliteit, expertise en persoonlijke service waar Askja om bekend staat. In de toekomst zullen zij ook profiteren van het brede aanbod en de innovatieve aanpak van Nordic, zoals de chartervluchten naar Lapland en de Lofoten.
Overige overnames en partnerschap
Naast Askja Reizen neemt Nordic Collection, waar Nordic deel van uitmaakt, ook VNC Asia Travel over. Deze Aziëspecialist is een perfecte aanvulling op het portfolio van Nordic Collection.
Daarnaast verwelkomt Nordic Go North als nieuwe partner. Go North is een lokale IJslandse DMC (Destination Management Company) die zich richt op selfdrive pakketten en speciale groepen in IJsland.
Sander van Opstal en Eppo Steenhuisen, de voormalige eigenaren van Askja Reizen en Go North Iceland, zijn tevreden met de overname: “We zijn er bijzonder gelukkig mee, het is de best mogelijke match voor beide bedrijven. Van het begin af aan was er een klik.”