
Dinsdagavond liep de Kookfabriek in Amsterdam vol met genodigden voor het Culinary & Inspiriring Event van Lufthansa Group. Het event stond in het teken van de 60-jarige aanwezigheid van de groep (en stiekem ook de 65e van Austrian Airlines) op Schiphol Airport.
Onder de gasten bevonden zich onder andere (zakelijk) reisagenten, verkeersbureau’s, DMC’s en touroperators, die in groepen de culinaire strijd met elkaar aan zouden gaan.
Eerste vlucht Allegris-product
De avond werd afgetrapt met het bedanken van de partners en korte opening door Victoria Bubmann (general manager sales Nederland) en Sven Thaler (head of regional sales Noord-Europa), waarbij werd gestart met het nieuws dat op 1 mei, de eerste Airbus A350 met het langverwachte premium-product op langeafstandsroutes, ‘Allegris’, zal vertrekken van München naar Vancouver. Allegris is exclusief ontwikkeld voor de Lufthansa Group, met nieuwe suites in First en Business Class, en upgrades zoals onder andere ruimere stoelkeuze in Premium Economy en Economy.
Stabilteit en hernieuwde samenwerking
Bubmann geeft aan dat de groep na ‘ups en downs’, uitkijkt naar een ‘heel goed 2024 met mooie samenwerkingen, nieuwe bestemmingen en nog meer focus op duurzaamheid.’ Tahler vervolgt: ‘In 2024 focussen we volledig op stabiliteit, waardoor onze klanten een veel stabieler product zullen ervaren. Dit is niet alleen een viering van 60 jaar op Schiphol, maar ook de geboorte van een hernieuwde samenwerking met Schiphol die zal resulteren in een nog betere ervaring voor de Nederlandse reiziger.’
Nederland (duurzame) koploper
Afgezien van de thuislanden van de groep, is de Nederlandse markt koploper in Europa, vertelt Bubmann. ‘Wat we op dit moment zien is een sterke populariteit van zonbestemmingen rond de Middellandse Zee en in het bijzonder ook Bangkok. We verwachten een goed boekingsjaar met veel leisure, maar wat nog iets achterloopt is de echte terugkeer van zakenreizen.’
Waar Nederland ook voorop loopt, zijn de duurzame samenwerkingen. ‘Nederland is onze grootste succes story als het op onze inzet voor duurzaamheid aankomt’, vertelde Thaler eerder. Bubmann: ‘We zien hier het hoogste aantal van b2b-klanten die bereid zijn hun voetafdruk te compenseren door SAF in te kopen, met daarbij enkele grote namen die zelfs alle vluchten volledig compenseren.’
Foto boven: Marcel Rohring (senior account manager), Victoria Bubmann en Sven Thaler