
Een nieuwe naam, maar geen nieuw gezicht binnen de reisbranche. Chris van Eck nam in 2018 het segment van kortlopende annuleringsverzekeringen van RECRON Service over, en ging verder onder de nieuwe naam RecreatieVerzekeringen. Hij richt zich ermee op een uiteenlopende doelgroep, van campings en vakantieparken, jachtverhuurders, consumenten tot touroperators en reisagenten.
Al zo’n zes jaar op eigen benen in de markt, dus. Waarom zet Van Eck juist op dit moment actiever in op de B2B-markt? ‘Wij zijn altijd actief geweest in die markt, maar hiervoor alleen gericht op de recreatiesector. Vorig jaar hebben wij ook de Kortlopende Reisverzekering en de Afkoop Eigen Risico-verzekering toegevoegd. Binnenkort komt daar nog de doorlopende reis/annuleringsverzekering bij. We richten ons de reissector op zowel touroperators als reisagenten.’
Onderscheiden in de markt
De meeste reisbedrijven (touroperators en reisagenten) hebben al een contract met een reisverzekering; het is een verdringingsmarkt. Als wij Van Eck vragen hoe hij daar tussen komt, vertelt hij: ‘Ten eerste door de diverse mogelijkheden die wij de reisbranche bieden om verzekeringen aan te bieden aan hun gasten. Daarnaast hebben wij door de samenwerking met Anker Insurance Company de mogelijkheid om ook annuleringsverzekeringen aan te bieden aan klanten die niet in Nederland woonachtig zijn. En ten derde, wij kunnen direct een reissom verzekeren tot 30.000 euro per boeking. Op aanvraag zelfs tot 100.000 euro, maar dan wel met aanvullende voorwaarden en afhankelijk van een aantal factoren zoals vertrekdatum van de vakantie en de boekingsvoorwaarden.’
Trots
‘Ik ben trots dat wij voor elkaar hebben gekregen om in samenwerking met Anker Insurance Company onze eigen producten in de markt te zetten’, vertelt hij als wij ten slotte benieuwd zijn op welke innoverende producten van RecreatieVerzekeringen hij trots is. ‘Met eigen polisvoorwaarden (white label). Dit zijn de kortlopende annulerings-, groepsannulerings-, kortlopende reis- en de afkoop eigen risicoverzekering. En uiteraard onze API-koppelingen voor deze producten.’