
Samen met ruim 750 partners uit onder andere België, Duitsland, Oostenrijk, Nederland en Zwitserland heeft Sunny Cars donderdagavond in München zijn 33-jarig bestaan gevierd.
Onder hen ook een delegatie van partners uit Nederland, die samen met management en salesteam van de autohuurspecialist naar de thuisstad van Sunny Cars afreisden. Goed beschouwd ging het tevens om de uitgestelde viering van het 30-jarig bestaan, dat wegens corona moest worden afgeblazen.
De Nederlandse partners werden ingevlogen vanaf Amsterdam. Zoals gebruikelijk bij Sunny Cars was de tweedaagse trip op all inclusive-basis, dus inclusief valet-parking bij P6 op Schiphol.
Samen met Belgische collega’s maakten zij via een beknopt dagprogramma kennis met München. Er was een lunch in de tuin van Schloss Nymphenburg, wat bij een temperatuur van 27 graden geen straf was, met aansluitend een bezoek aan BMW Welt in hartje München.
’s Avonds stond de partners een groot feest te wachten in de trendy Club P1, dat vanwege de tropische temperatuur in München buiten plaatsvond. Naast partners uit diverse markten waren ook 120 van de in totaal 160 Sunny Cars-medewerkers aanwezig om het jubileum mee te vieren.
De delegatie met partners uit Nederland bestond uit Jeroen Martron (Airtrade), Frank Radstake (ANVR), Sjoerd de Kort (Corendon), Paul van Laarhoven (de Jong Intra Vakanties), Arnoud Meijer (DTA), Hugo van Drie (Nordic), Hubert van Velden (Prijsvrij/D-reizen), Erik Jan Reuver (SGR), Nick de Leeuw (SGR), Gerdien Elkink (Sunweb) en Hans van Hoffen (dé Vakantiediscounter).
Namens Sunny Cars Nederland reisden mee Hans Knottnerus (managing director België, Nederland en Frankrijk) en het salesteam met Fieneke van Heusden-Bosters, Annemiek Hoek, salesdirecteur Marco Ammerlaan, Rik Sluiter en Stein Pelt.
Foto: Jeroen Martron, Rik Sluiter en Hans Knottnerus.
Jeroen Martron (Airtrade) werkt al tien jaar samen met Sunny Cars. Hij omschrijft de succesvolle werkwijze van de autohuurspecialist als ‘ontzorgen in combinatie met focus op de goede relatie binnen goede commerciële voorwaarden’.
Martron: ‘Sunny Cars is betrouwbaar, transparant en je komt nooit voor verrassingen te staan.’
Paul van Laarhoven, manager touroperating bij de Jong Intra Vakanties, sluit zich daar bij aan. ‘Het is een no-nonsense bedrijf, met in feite een simpel product, dat bij ons nog steeds hard groeit. Dankzij het all inclusive-concept heb je nooit gedoe, of beter gezegd: hebben onze klanten nooit gedoe. De klant wordt goed geïnformeerd en er zijn zelden of nooit klachten. Mocht daar een keer wel sprake van zijn, dan wordt het snel opgelost.’
Foto: Het managementteam van Sunny Cars (vlnr): Kai Sannwald, Hans Knottnerus, Detlef Hoffmann en Thorsten Lehmann.
In aanloop naar de viering van het jubileum had TravMagazine recent een interview met Kai Sannwald (57), oprichter (in 1991) en eigenaar van Sunny Cars. Met zijn all inclusive-concept bouwde hij Sunny Cars uit tot een sterke speler in diverse markten en zelfs tot marktleider in Nederland.
Gevraagd naar de reden van het succes, zegt hij: ´Ons product voldoet aan de klantbehoefte van ‘no hassle’, met als doel absolute klanttevredenheid.’
De boekingen bij Sunny Cars lopen momenteel fors voor op vorig jaar, zegt Hans Knottnerus. ‘We hopen dit jaar voor Sunny Cars als geheel in de buurt van één miljoen boekingen te komen. We zouden dit nooit hebben kunnen bereiken dankzij de goede samenwerking met onze partners in binnen- en buitenland.’
Foto: Partners uit België en Nederland met het team van Sunny Cars in BMW Welt.