
Ondanks de regen kan KLM terugkijken op een meer dan geslaagd Jij&KLM Nazomerfeest, dat dinsdagavond werd gehouden bij Strand Zuid in Amsterdam.
Op de gastenlijst stonden de namen van 475 reisagenten. Dat hadden er met gemak veel meer kunnen zijn, want de belangstelling was groot, maar dat liet de capaciteit van de locatie bij de RAI niet toe. Al kort na de ontvangsttijd om half zes in de namiddag was het een drukte van belang.
Het programma loog er dan ook niet om. Een uitgebreid dinerbuffet, voldoende te drinken, een optreden van Flemming (onder andere bekend van het nummer Amsterdam) en een afsluitende prijsuitreiking waarbij een zevendaagse reis naar Aruba werd verloot, uiteraard met KLM.
Volgens Lisette Klomp Bueters, Director Leisure Sales Nederland bij KLM, is het Jij&KLM Nazomerfeest meer dan een bedankje aan de reisagent. ‘Het is een erkenning voor de agent, voor hetgeen de agent voor ons doet en voor ons partnership.’
Volgens Klomp Bueters, samen met Raymond Reedijk (Sales Director Business KLM Nederland) gastvrouw en gastheer van het event, is de agent/retail nog steeds het belangrijkste verkoopkanaal voor KLM.
Op het event waren zowel leisure-agenten als zakenreis-agenten aanwezig, aangezien de strikte scheiding tussen deze twee in de praktijk steeds meer vervaagt. ‘Zakenreisagenten boeken ook regelmatig een mooie vakantie voor hun zakelijke klanten, terwijl er ZRA’s zijn die naast vakanties ook zakelijke klanten boeken.’
De regen deerde de bezoekers niet. De lange buffetten stonden opgesteld in het restaurant, terwijl het ook buiten tussen de statafels droog was dankzij de grote parasols die het hele terras overspanden.
Foto: Lisette Klomp Bueters en Raymond Reedijk, de gastvrouw en gastheer van het Jij&KLM Nazomerfeest. (Foto TravMagazine).