
Amazing Thailand kan terugkijken op een mooi event, dat donderdagavond in Amsterdam plaatsvond. Er werd heerlijk gegeten, er was authentiek entertainment, er werden awards uitgereikt en mooie prijzen vergeven.
Dit gaf TravMagazine tevens de gelegenheid om Suriya Sitthichai te spreken als recent aangetreden directeur Tourism Authority of Thailand verantwoordelijk voor Frankrijk en de Benelux. Thailand heeft alle ingrediënten in huis voor een geslaagde vakantie, zegt Suriya Sitthichai. De diversiteit is verbluffend: cultuur, natuur, strand, gastronomie, wellness, gastvrijheid, warm klimaat en het nachtleven maken het ‘land van de glimlach’ geschikt voor iedereen.’
Wat is de huidige verbinding tussen Nederland en Thailand?
‘Een groot deel van de reizigers geeft de voorkeur aan directe vluchten. KLM (dagelijks) en EVA Air (drie keer per week) bieden diensten aan tussen Amsterdam en Bangkok, wat zorgt voor een consistente en praktische verbinding tussen Nederland en Thailand.’
Wat zijn de belangrijkste boodschappen en doelstellingen van de TAT voor het komende jaar?
‘We willen verantwoord toerisme promoten door reizigers aan te moedigen milieuvriendelijke praktijken toe te passen, lokale gemeenschappen te steunen en respect te tonen voor de lokale levenswijze. Daarnaast willen we nieuwe routes in de schijnwerpers zetten om de toeristenstromen beter te beheren en de door toerisme gegenereerde inkomsten beter te verdelen onder alle belanghebbenden. Zo zullen alle Thai betrokken zijn, van de voordelen genieten en geweldige gastheren blijven. Ook blijven we ons best doen om ons culturele en natuurlijke erfgoed te behouden. Deze nationale authenticiteit versterkt Thailand’s imago als bestemming van wereldklasse. Tot slot werken we nauw samen met de betrokken binnenlandse autoriteiten om ervoor te zorgen dat Thailand een veilige bestemming blijft voor onze bezoekers. Deze doelstellingen zijn erop gericht om niet alleen toeristen terug naar Thailand te trekken, maar ook om ervoor te zorgen dat de groei duurzaam is en zowel de industrie als de lokale gemeenschappen ten goede komt.’
Welke strategieën zijn er om kwaliteitstoeristen aan te trekken?
‘We zijn ons ervan bewust dat Europeanen niet alleen op zoek zijn naar een vakantie, maar naar verrijkende, betekenisvolle en hoogwaardige reiservaringen. Deze aanpak sluit aan bij ons bredere doel om duurzame toerismegroei te waarborgen. Om kwaliteitstoeristen aan te trekken, voert de TAT campagne voor minder bekende bestemmingen, ambachtelijk vakmanschap, traditionele Thaise wellness-praktijken en authentieke culinaire cultuur.’
Thailand streeft ernaar nieuwe regio’s te ontwikkelen en toeristen te verspreiden. Wat zijn de plannen om dit op een duurzame manier te bereiken?
‘We zijn van plan om de Lesser-Known Destinations (secundaire steden en regio’s) te promoten. Deze ‘verborgen parels’ liggen niet op de hoofdroute, maar hebben unieke culturele, natuurlijke en historische bezienswaardigheden. Dit omvat provincies zoals Nan, Trang, Buriram en Loei. Daarnaast moedigen we onze gasten aan om door Thailand te reizen met de trein, wat helpt de ecologische voetafdruk te verkleinen’
Amazing Thailand Event Amsterdam
Tijdens deze informatieve en gezellige netwerk vond werden de volgende Awards uitgereikt:
BEST Roundtrip 2024
Sawadee
BEST Alternative Route 2024
Untamed Travelling
BEST Luxury 2024
Avila Reizen
Tot slot werden de volgende personen verblijft met mooie prijzen:
Bush Camp: Sanne van der Kooij – Pangea Travel. Pakket voor drie nachten en twee dagen voor twee personen inclusief accommodatie, eten, activiteiten en transfers.
Bangkok Airways: Déanne Wetzels – Symphony Travel, twee binnenlandse vliegtickets naar vrij te kiezen bestemming.
EVA Air: Pamela Vos – ANWB Reizen/Fox Reizen, twee retourtickets vanaf Amsterdam naar Bangkok.