
‘Meer dan 40% van de consumenten heeft weleens een boeking afgebroken vanwege het ontbreken van hun gewenste betaalmethode’, aldus Martijn van der Haak, Business Development Manager Buckaroo, in gesprek met TravMagazine. Hij benadrukt het belang van de betaalervaring die consumenten hebben bij reisbedrijven.
Buckaroo is een vooraanstaande Payment Service Provider (PSP), bedient meer dan 44.000 organisaties en biedt veilige en naadloze betaaloplossingen aan voor bedrijven in verschillende sectoren, waaronder de reisbranche. Met een sterke focus op omnichannel betalingen en klantgerichtheid biedt Buckaroo reisbedrijven uitgebreide mogelijkheden om hun betaalprocessen te optimaliseren.
Geen zorgen
De aanpak van Buckaroo is volgens Van der Haak vooral aantrekkelijk voor reisbedrijven, omdat de betaalprocessen vaak complex zijn met boekingen die soms maanden van tevoren worden gemaakt en betalingen die in termijnen kunnen plaatsvinden. Van der Haak: ‘Wij zorgen ervoor dat het hele proces naadloos verloopt, van de aanbetaling tot de eindbetaling. Dit betekent dat reisorganisaties zich bij Buckaroo geen zorgen hoeven te maken over gemiste betalingen of handmatige opvolging. We willen dat onze klanten altijd het gevoel hebben dat ze gehoord worden. Of je nu een grote reisorganisatie bent of een klein reisbureau, je krijgt dezelfde aandacht en support. Dat is waar wij ons in onderscheiden.’
Tekst gaat verder onder de foto.
Eenvoudig en veilig
De digitalisering van betalingen is in volle gang en brengt zowel kansen als uitdagingen met zich mee. Voor reisbedrijven is het essentieel dat klanten op een eenvoudige en veilige manier kunnen betalen, of dit nu via een website, mobiele app of in persoon is. Buckaroo speelt hierin een belangrijke rol door het aanbieden van een breed scala aan betaalmethoden, onder andere iDEAL, creditcards en automatische incasso’s. Gezamenlijk met het reisbedrijf wordt gekeken waar winst kan worden geboekt in de check out, zodat zowel de conversie als de klanttevredenheid verbetert.
Cruciaal
Van der Haak legt uit: ‘Wanneer een klant zijn of haar gewenste betaalmethode niet kan gebruiken, kan dit een reden zijn om af te haken. Onderzoeken laten zien dat meer dan 40% van de consumenten weleens een aankoop, waaronder een vakantie, heeft afgebroken vanwege ontbrekende betaalopties. Daarom is het van cruciaal belang dat hier een goed inzicht is in de wensen van de klant.’ Alle gangbare betaalmethoden. Reisorganisaties kunnen hierdoor een soepel betaalproces bieden. ‘Voor de boeking én voor betalingen tijdens de reis. De klant kan kiezen tussen iDEAL, Creditcard, bankoverschrijving of elke andere gangbare methode. De betaling mag geen hindernis zijn voor een boeking of aankoop’, zegt Van der Haak.
Relaties
Een van de belangrijkste aspecten waarin Buckaroo zich volgens Van der Haak onderscheidt van andere PSP’s, is de klantgerichte aanpak. Waar veel betaalproviders vooral op de achtergrond werken, zet Buckaroo sterk in op het opbouwen van langdurige relaties met hun klanten. Van der Haak: ‘Onze klanten krijgen een eigen relatiemanager die dedicated is aan het optimaliseren van de betaalprocessen. Samen wordt er gekeken naar trends en ontwikkelingen in de betaalmarkt, om zo de check-out-ervaring te optimaliseren en de conversie te verhogen.’
‘Buckaroo biedt reisbedrijven uitgebreide mogelijkheden om hun betaalprocessen te optimaliseren’
Flexibiliteit
Niet alleen grote reisorganisaties kunnen profiteren van Buckaroo’s diensten. Ook kleine reisorganisaties en reisbureaus kunnen hun voordeel doen met de oplossingen van Buckaroo. Kleine ondernemers hebben vaak te maken met handmatige overschrijvingen, wat omslachtig en tevens foutgevoelig kan zijn. Buckaroo biedt voor deze groep oplossingen zoals ‘Pay per e-mail’ en iDEAL-koppelingen, waar je na het klikken op de link, op de check-out pagina komt met alle gekozen betaalmethoden. ‘Voor kleine organisaties is het vooral belangrijk dat betalingen soepel en veilig verlopen, zonder dat ze daarvoor ingewikkelde systemen moeten gebruiken. Met een iDEAL link of Pay per e-mail is het mogelijk om betalingen eenvoudig af te handelen. Dit is vooral interessant voor maatwerkreizen, waarbij klanten op een later moment een betaling verrichten’, vertelt Van der Haak.
Fraude voorkomen
Daarnaast biedt Buckaroo tools voor fraudedetectie, zodat bedrijven altijd weten dat betalingen veilig en betrouwbaar zijn. Dit geeft reisbedrijven, groot of klein, extra zekerheid in een markt waarin financiële stabiliteit cruciaal is. Van der Haak legt verder uit: ‘We hebben een tool genaamd Buckaroo Shield, waarmee we extra checks uitvoeren op transacties om fraude te voorkomen. Vooral bij betalingen
met creditcards, die gevoeliger zijn voor fraude, is dit belangrijk. Buckaroo Shield monitort de betalingen en waarschuwt direct als er iets niet klopt.’
Omnichannel betalingen
De kracht van Buckaroo ligt in de mogelijkheid om omnichannel betaaloplossingen te bieden. Of het nu gaat om een betaling via een mobiele app, een website, of een fysieke betaalterminal in een hotel, Buckaroo zorgt ervoor dat alle transacties naadloos op elkaar aansluiten. Dit zorgt voor een betere klantervaring en biedt reisbedrijven meer inzicht in het gedrag van hun klanten. Van der Haak: ‘Een omnichannel ervaring betekent dat je als bedrijf je klant overal kunt volgen, van de boeking online tot de betaling op locatie. Dit biedt reisorganisaties de mogelijkheid om hun dienstverlening nog beter af te stemmen op de behoeften van de klant. Stel dat een klant bijvoorbeeld online een vakantie boekt en vervolgens in het hotel extra diensten afneemt, dan kun je dit allemaal volgen en analyseren.’
Tekst gaat verder onder de foto.
Alle betaalmethoden, vooraf, achteraf of in termijnen
Een opkomende trend in de reisbranche is de mogelijkheid om betalingen in termijnen te doen, of gebruik te maken van zogenaamde ‘Buy Now, Pay Later’ (BNPL)-opties. Dit stelt consumenten in staat om hun vakantie te boeken en later in termijnen te betalen. Dit kan een aantrekkelijke optie zijn voor consumenten die op het moment van boeken niet het volledige bedrag kunnen of willen betalen. Buckaroo biedt dergelijke oplossingen al aan voor verschillende sectoren en ziet hier ook mogelijkheden voor reisorganisaties. ‘Het aanbieden van flexibele betalingsopties, zoals betalen in termijnen, is iets wat steeds populairder wordt, ook in de reisindustrie. Consumenten willen steeds meer vrijheid in hoe en wanneer ze betalen’, legt Van der Haak uit. Voor reisorganisaties biedt dit een interessante mogelijkheid om klanten meer flexibiliteit te geven, terwijl Buckaroo ervoor zorgt dat de betalingen gegarandeerd zijn. ‘Bij ons staat de klanttevredenheid voorop. Het is onze taak om ervoor te zorgen dat de betalingen soepel verlopen, ongeacht de gekozen betaalmethode.’
Eenvoudige en snelle implementatie
Een belangrijk aspect voor reisbedrijven is het proces van implementatie wanneer zij besluiten om met Buckaroo samen te werken. Van der Haak legt uit dat Buckaroo een eenvoudige en snelle implementatie biedt, ongeacht de grootte van de organisatie. ‘Bij kleinere bedrijven kan dit vaak al binnen enkele dagen worden geregeld, vooral als ze gebruikmaken van onze standaardoplossingen zoals iDEAL of Pay per e-mail. Bij grotere organisaties, zoals Corendon, is het proces natuurlijk iets complexer, maar ook daar streven we naar een soepele en snelle overgang.’ Het implementatieproces bij Buckaroo verloopt volgens een duidelijke structuur. Van der Haak: ‘We beginnen altijd met een analyse van de huidige situatie van de klant. We kijken welke betaalmethoden ze nu gebruiken, waar ze tegenaan lopen en hoe wij dat kunnen verbeteren. Vervolgens maken we een voorstel op maat en als dat akkoord is, gaan we over tot implementatie.’
Voor reisorganisaties die al met een andere PSP werken, biedt Buckaroo een soepele overgang. ‘Het is in principe vrij eenvoudig om van betaalprovider te switchen. Wij regelen het hele proces, van het opzetten van de nieuwe betaalmethoden tot het afhandelen van de contractuele overstap’, zegt Van der Haak.
Klanttevredenheid verhogen
‘De reiswereld is een dynamische markt waarin klanten steeds meer eisen stellen aan het betaalproces. Wij zorgen ervoor dat reisorganisaties alle tools in handen hebben om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen, met als doel om de klanttevredenheid te verhogen en de conversie te optimaliseren’, sluit Van der Haak af. ‘Op Buckaroo.nl is meer informatie te vinden over de mogelijkheden die we bieden om betalingen vlekkeloos te laten verlopen.’