
Ik ben dol op de jaarlijkse penismeting in de reis-wereld. In juli, drijvend op een autoband voor de kust van Aruba, kijk ik al verlangend uit naar de Top 50. Niks tegen platte poen en nieuwe businessmodellen, maar toch mis ik wat.
Het lijkt me niet moeilijk om in de zomer uit Spanje, Gambia en Turkije een bak omzet weg te slepen. Als je een paar doorgeprogrammeerde digitale platvoetindianen van de TU Delft inhuurt om een lekkere site met leuke algoritmes te verzinnen, kom je snel een eind.
TUI tegen Tjingo of Sundio tegen Sunair in één Top 50 is als een tank tegen een pijl en boog. Ik wil meer lijstjes. Wie weet er de meeste poen te verdienen met moeilijke landen als Israël, Jordanië en Albanië? Zeg maar de trëma-landen. Die krijgen dan bonuspunten.
Alleen omzetlijstjes is ook een gemiste kans voor de vrouwelijke lezers. Geef ze een Top 5 van de mooiste CEO’s met de beste omzet. De bruine ogen van Van Amsterdam tegen de mosgroene van Van der Heijden. Het is maar een idee.
Of de vrouwelijke CEO’s met de hoogste omzet. Fijn lijstje wordt dat.
Is er voor bedrijfsnamen als ‘Tjingo De Vakantiematser’, de Thierry de Slingeraar van de reiswereld, nog toekomst? Werken rare namen als Riksja, Stip, Bolderman, Effe Weg en Lazy Tours omzetdempend?
Doe mij een Top 10 van bedrijven die omzet binnenhalen met olifantvriendelijke, VW-huurautoloze en zwartepietvrije reizen. Helden! Veel klachten bij Radar maar toch een hoge omzet! Wil ik weten. ZRA’s! Is er een correlatie tussen blond en omzet? Plus grafiekje met klimmende peroxidepoezen.
Was het maar vast 2016.