
‘De opgedane kennis helpt ons om reisagenten nog beter te ondersteunen. En daarnaast hebben we weer een fantastisch weekend gehad’, vertelt Marc van Amsterdam, mededirecteur van Sunair Vakanties. Samen met collega-mededirecteur Jan-Bert Wissink en andere teamleden reisde hij af naar Sevilla voor het jaarlijkse ‘StadX’-uitje, een traditie die Sunair al bijna twintig jaar in ere houdt.
Het ‘StadX’-uitje is elk jaar weer een verrassing voor het team. Tot op het laatste moment blijft de bestemming geheim, terwijl hints het speculeren flink aanwakkeren. ‘Hoe dichter bij de vertrekdatum, hoe enthousiaster de speculaties worden’, vertelt Jan-Bert Wissink, ook inkoper is van de Spaanse steden. Dit jaar werd de bestemming onthuld in de business lounge van NS International: Sevilla. Met partner Transavia vertrok het gezelschap naar de Zuid-Spaanse stad.
Kennis opdoen
Tijdens het verblijf in Sevilla logeerde het team in het H10 Corregidor en bracht het een bezoek aan het nabijgelegen zusterhotel H10 Casa de la Plata, beide favorieten binnen het Sunair-aanbod. ‘Naast de gezelligheid van zo’n weekend, draait het ook om het vergroten van onze productkennis’, benadrukt Jan-Bert.
Tapas, tradities en highlights
Het weekend begon met een uitgebreid tapasdiner en een fietstocht langs de hoogtepunten van Sevilla. De charmante, traditionele sfeer van de stad kwam volledig tot zijn recht. Ook waren er vrije uren voor activiteiten zoals een koetstour, een bezoek aan het keramiekmuseum en ontspannen terrasjes waar de sangria rijkelijk vloeide. Een avondlijke tapastour – die inmiddels ook vanuit het Sunair-programma kan worden bijgeboekt in Sevilla, Barcelona, Madrid en Valencia – vormde een smakelijke afsluiting.
Een veelzijdig programma
Op zondag, met nog een volledige dag te besteden dankzij een late terugvlucht, bezocht het team iconische locaties zoals de Kathedraal en de Giralda, het Real Alcázar met zijn adembenemende tuinen en een flamencoshow. ‘Deze flamencoshow is vanaf november beschikbaar voor reisagenten die een verzorgde reis naar Sevilla boeken voor hun klanten’, legt Jan-Bert uit.
Ondertussen splitsten collega’s zich op om ruim twintig hotels uit het Sunair-aanbod te bekijken. ‘Voor iedere klant is er wel een passend hotel te vinden, en die kennis delen we graag met de reisagenten’, voegt hij toe.
Moe maar voldaan
Midden in de nacht arriveerde het team weer thuis, vol nieuwe inspiratie en inzichten. ‘Maandagochtend stonden we alweer klaar om alles wat we geleerd hebben direct toe te passen’, aldus Marc. Het ‘StadX’-uitje bewijst opnieuw dat het combineren van werk en plezier een gouden formule is voor Sunair Vakanties.