
Het bekende Reisgala beleeft op zaterdag 25 januari alweer zijn 25-ste editie. Ook deze keer zijn er belangrijke partners die zich aan het evenement hebben verbonden, waaronder Premium Partner Captain Cruise. TravMagazine gaat in gesprek met Business Development Manager Gitte Tilro-Hoogendonk. Zij vertelt over de belangrijke rol van reisagenten en de plannen van Captain Cruise voor de toekomst.
´Het Reisgala is een evenement dat onze branche écht op de kaart zet, en het geeft ons de kans om onze betrokkenheid bij de reisagent te benadrukken´, antwoordt Gitte Tilro op de vraag waarom Captain Cruise Premium Partner van het Reisgala is.
´Vorig jaar wonnen we de award voor Cruise Agent, en dat voelde als een bekroning van ons harde werk. Dit jaar wilden we een stap verder gaan en onze steun aan het evenement vergroten. Door Premium Partner te worden, onderstrepen we niet alleen onze positie als belangrijke speler in de reisbranche, maar laten we ook zien hoe essentieel de samenwerking met reisagenten voor ons is. We zien onszelf echt als een retailorganisatie en willen dat ook uitstralen.´
Hoe belangrijk is de rol van reisagenten voor Captain Cruise?
´Reisagenten zijn cruciaal voor ons. Ze zijn vaak het eerste aanspreekpunt voor klanten en zorgen voor het persoonlijke contact dat klanten tegenwoordig zo waarderen. Bij Captain Cruise doen we er alles aan om het werk van reisagenten zo makkelijk mogelijk te maken. Dat betekent niet alleen een goede service en korte wachttijden, maar ook meedenken en ondersteunen bij ingewikkelde boekingen. Daarnaast organiseren we regelmatig webinars en scheepsbezoeken om het product beter te leren kennen en hebben we onze reserveringsafdeling uitgebreid met drie collega’s met veel ervaring op cruisegebied. De reisagent is en blijft de spil in ons succes.´
Wat zijn jullie plannen voor dit jaar?
´We hebben grote plannen. Eind maart lanceren we een volledig nieuwe tool voor dynamic packaging, waarmee reisagenten eenvoudig vluchten, cruises, hotels en transfers kunnen combineren. Dit geeft hen meer controle en flexibiliteit. Ook komt er een nieuwe app, die eerst voor particulieren beschikbaar zal zijn, maar later ook voor reisagenten wordt uitgerold. We willen dat alles idiot-proof is, zodat iedereen er moeiteloos mee kan werken. Bovendien blijven we investeren in persoonlijk contact via onze reserveringsafdeling. Zelfs met de nieuwste technologieën blijven we inzetten op het menselijke aspect: reisagenten die ons bellen, krijgen altijd direct hulp en advies.´
Hoe kijken jullie uit naar het Reisgala dit jaar?
‘Dit jaar wordt voor ons extra speciaal. We hebben een tafel voor onze afdeling reserveringen, maar het hele bedrijf leeft mee. Van boekhouding tot marketing; iedereen is betrokken. Het Reisgala is voor ons meer dan een feestelijke avond, het is een moment om stil te staan bij de kracht van onze branche. We zijn trots dat we hier deel van uitmaken. Het is bijzonder dat zo’n evenement als het Reisgala in onze branche bestaat en dat het ons allemaal samenbrengt. De reisbranche blijft een prachtige sector om in te werken.’
Foto: Robert Pieter Gardenier en Gitte Tiro-Hoogendonk, die als Business Development Manager mede het gezicht naar de retail is.