
TUI wil een toonaangevende aanbieder van vrijetijdsactiviteiten voor klanten worden, het hele jaar door, zowel tijdens reizen naar het buitenland als thuis.
Dat verklaarde Sebastian Ebel, CEO van TUI Group, vrijdagmiddag op een internationaal media-event in Londen.
TUI Group onthulde daar zijn nieuwste strategische ontwikkelingen en toekomstplannen. Onder leiding van topman Sebastian Ebel van TUI Group, Peter Krueger (Chief Strategy Officer & CEO Holiday Experiences) en Peter Ulwahn (CEO TUI Musement) kreeg TravMagazine een diepgaande strategische update (later meer daarover).
Er werd een gloednieuw initiatief binnen het segment holiday experiences voorgesteld. De reisgigant lanceert ‘Experiences for Locals’, een collectie activiteiten waarmee klanten kunnen genieten in hun eigen land, te beginnen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De Benelux volgt.
Onder de slogan ‘No Passport Needed’ speelt het nieuwe aanbod volgens TUI in op de trend waarbij mensen hun vakanties in het buitenland aanvullen met vaker binnenlands reizen en staycations. Bovendien sluit het nieuwe aanbod aan bij de prioriteit van GenZ en Millennials om ervaringen boven materiële goederen te verkiezen. TUI speelt hierop in met een aanbod lokale, toegankelijke en immersieve (meeslepende) ervaringen.
Via TUI Musement, de Tours & Activities-divisie van TUI Group, en in samenwerking met het entertainmentplatform Fever, diversifieert ‘Experiences for Locals’ het productaanbod van TUI. Het is een strategische stap van TUI om een toonaangevende aanbieder van vrijetijdsactiviteiten voor klanten te worden, het hele jaar door, zowel tijdens reizen naar het buitenland als thuis.
‘De afgelopen maanden hebben we onze strategie verfijnd en dankzij ons geïntegreerde bedrijfsmodel creëren we synergiën tussen onze touroperators en vliegactiviteiten en Holiday Experiences, met onze eigen hotels, cruises en TUI Musement. Hoewel we bij klanten bekend staan om hun jaarlijkse vakanties of stedentrips, gaan we nu een nieuwe fase in waarin we de dagelijkse partner kunnen zijn voor vrijetijdsactiviteiten thuis’, aldus topman Sebastian Ebel.
‘Traditioneel zijn excursies, activiteiten en toegangstickets voor attracties de ideale producten om een vakantie aan te vullen. Dankzij de samenwerking met Fever kunnen we voortaan lokale ervaringen aanbieden in de thuissteden van onze klanten’, aldus Peter Krueger (Chief Strategy Officer & CEO Holiday Experiences van TUI Group).
‘TUI zet zich in om buitengewone reiservaringen over de hele wereld aan te bieden. Echter vereist niet elk gedenkwaardig moment een reis naar het buitenland. We nodigen lokale bewoners uit om ‘wow-momenten’ dichter bij huis te beleven’, zegt Peter Ulwahn (CEO van TUI Musement).
‘De TUI-app fungeert als bron voor lokale bewoners die op zoek zijn naar uitstapjes en weekendplannen, en biedt een vleugje van dat vakantiegevoel gewoon thuis.’
Foto (vlnr): Peter Krueger (Chief Strategy Officer & CEO Holiday Experiences), Sebastian Ebel (CEO TUI Group) en Peter Ulwahn (CEO van TUI Musement) (Foto Bart Matthijs/TravMagazine).