
Otravo, het moederbedrijf van Vliegtickets.nl en WTC.nl, neemt Schipholtickets.nl over van Schiphol Travel. Dit hebben directeuren Arlette van Bezu van Schiphol Travel en Bob Rus van Otravo bevestigd aan TravMagazine.
Schiphol Travel wil zich op de zakenreisactiviteiten concentreren, zegt Van Bezu. ‘We denken daarnaast dat het voor de toekomst van Schipholtickets.nl beter is om het onder te brengen bij een grote partij. Met de overname door Otravo kan de beoogde groei worden waargemaakt. Otravo is een snelgroeiende onderneming in de Nederlandse reiswereld met een passie voor persoonlijke dienstverlening. Beide directies hebben een zorgvuldige afweging gemaakt om voor een partij te kiezen met een gelijkwaardig bedrijfsconcept en succesvol ondernemerschap. Het merk Schipholtickets.nl blijft bestaan. De elf medewerkers gaan allemaal over naar Otravo. Schiphol Travel zal zich volledig toeleggen op de uitbouw van de zakelijke dienstverlening.’
De overname is per 1 januari 2016 een feit. Zowel Otravo als Schiphol Travel doet geen uitspraken over het overnamebedrag.
Bob Rus van Otravo is trots op de nieuwe aanwinst. ‘Schipholtickets.nl heeft een hoge klanttevredenheid, veel trouwe klanten en goede medewerkers. Wij zijn dan ook blij dat wij deze mooie merknaam verder mogen uitbouwen.’
De andere merken van Otravo zijn WTC.nl, Vliegtickets.nl en Vliegtarieven.nl. Hoe verhoudt de nieuwkomer zich tot de bestaande boekingssites? Rus: ‘Met WTC.nl gaan we steeds meer de breedte in, dus niet alleen vliegtickets maar ook maatwerk en zonvakanties. Vliegtarieven.nl is meer een metazoekmachine. Bij Vliegtickets.nl en Schipholtickets.nl is er wel overlap. Maar het klantportfolio en de unieke positie van Schipholtickets.nl als kleinere speler maken dat we die merknaam niet verloren willen laten gaan. En je kunt beter samenwerken dan tegen elkaar vechten.’
Op de foto: directeuren Daan Lenderink en Arlette van Bezu van Schiphol Travel.