
Cathay Pacific Group gaat de naam van haar zustermaatschappij Dragonair veranderen in Cathay Dragon. De twee airlines blijven onder eigen licentie, apart van elkaar, opereren.
De Cathay Pacific Group wil hiermee voordeel halen uit de internationale naamsbekendheid van Cathay Pacific en Dragonair’s netwerk naar Mainland China; een van ’s werelds snelst groeiende markten. Sinds 2006, het jaar waarin Dragonair een volledige dochteronderneming van Cathay Pacific werd, is het aantal passagiers in 2015 gegroeid naar meer dan zeven miljoen. Samen behaalden de vluchtmaatschappijen vorig jaar een totaal aantal van 34 miljoen passagiers.
Deze groei dankt Cathay voornamelijk door hun internationale passagiers van en naar China, regionale en long-haul bestemmingen, via Hong Kong Airport te leiden. ‘We bouwen aan een uniek succesverhaal uit Hongkong waarbij onze stad een leidende internationale luchtvaarthub en gateway is naar en van bestemmingen in Mainland China. Deze naamswijziging zal ons voordeel op de concurrentie aanscherpen door een aantrekkelijk, Cathay-leidend merk aan te bieden’, zegt topman Ivan Chu van Cathay Pacific.
Via een grootschalige internationale marketingcampagne later dit jaar wil Cathay Pacific Group de naamsbekendheid van Cathay Dragon verhogen.