
Corendon heeft al meer dan 1.000 cruises verkocht sinds het begin juli van start ging met de verkoop van cruises. De grote advertentie in de Telegraaf van zaterdag heeft binnen een dag enkele tientallen boekingen opgeleverd.
Dat zegt een woordvoerster van Corendon. ‘We willen er geen veldslag van maken, maar we willen wel marktaandeel winnen.’
De twee scherpe aanbiedingen, met de AIDAsol en de Costa NeoRivièra, zijn afkomstig van Stip Reizen, dat recent weer terug is onder de vleugels van Corendon. Een achtdaagse cruise Dubai, Oman & Abu Dhabi is boekbaar vanaf 699 euro. Een achtdaagse cruise langs de Canarische Eilanden en Madeira wordt aangeboden vanaf 789 euro. De scherpe vanafprijzen zijn inclusief vluchten met het eigen Corendon Dutch Airlines. ‘We willen cruisen op deze manier toegankelijker en betaalbaar maken voor de consument.’
Volgens de woordvoerster is het de bedoeling dat Corendon en dochter Stip Reizen per cruise samen een toestel van Corendon Dutch Airlines vullen. Zij sluit niet uit dat Corendon meer cruises uit het aanbod van Stip gaat overnemen. ‘We willen een grotere doelgroep aanspreken, waarbij Corendon een wat jonger publiek aantrekt.’