
In mijn serie columns over het Customer Journey proces ben ik aangekomen bij de laatste fase, de evaluatiefase. Je hebt een offerte gemaakt, je hebt een boeking gemaakt, je hebt de klant de reisbescheiden gegeven en hij is op vakantie geweest.
Nu is het zaak om er achter te komen wat je klant vond van de reis. Wat beviel hem, wat kon er beter? En… heeft de klant wellicht zelfs een serieuze klacht? Uiteraard speelt EurAm ook hier een rol. Natuurlijk vinden we het leuk om een compliment te krijgen, maar een klacht kan zelfs vaak nog waardevoller zijn. Met ons Customer Care team zijn we er ook tijdens deze fase.
Ook voor je zelf kun je de reis evalueren. Hotels die je klanten geweldig vonden, kun je in de EurAm website markeren als jouw favoriete hotel. Dat bespaart weer tijd bij het zoeken volgende keer. Je kunt zelfs de hele reis van die klanten opslaan als Opgeslagen Journey zodat je hem direct weer aan een andere klant kunt aanbieden.
En… uiteindelijk is deze fase wellicht ook weer het begin van iets nieuws. Zijn je klanten naar West USA geweest? Maak dan direct eens een voorstel voor Oost USA. Je weet zijn wensen nog vanuit de analyse-fase van zijn vorige reis, dus maak daar gebruik van.
Heb je suggesties hoe EurAm jou nog meer kan helpen bij deze fase? Neem dan contact met me op.
Vincent Hekkert
Business Development Director EurAm
vincent.hekkert@euram.eu