
Om de zoveel tijd brengen we bij EurAm nieuwe technologie uit. Zo zullen we op 19 september, via een internationale persconferentie, boeiende nieuwe features voor de reisprofessionals lanceren. Ik ben al diverse keren betrokken geweest bij zulke implementaties. Voor sommige nieuwe collega’s van EurAm is het de eerste keer en dus zeer spannend. Hoe reageert de markt erop? Slaan we de spijker op zijn kop?
Uiteraard gaan we niet over één nacht ijs. We hebben testpanels gehad, enquêtes via Facebook gedaan, naar andere branches gekeken, etc. Een succesvolle implementatie hangt ook van je aanpak af. Zo beseffen wij dat nieuwe features een verandering betekenen. En niet iedereen zit op een verandering te wachten…
Wij zijn ervan overtuigd dat de nieuwe features zaken zijn waar de Nederlander om vraagt maar, en dit klinkt wellicht arrogant, niet iedere reisprofessional is zich daar van bewust. En dat is precies de taak van de sales managers van EurAm. Af en toe de markt een spiegel voorhouden en de consumentenwensen duidelijk maken. Bij de lancering van de smartphone was er weerstand. ‘Hebben we dit echt nodig?’. Apple wist dat het zo was. Nu willen we EurAm niet direct vergelijken met die techreus uit Californië, maar wij houden er ook van om een voortrekkersrol te vervullen. Vanaf 19 september is het zo ver. Ik daag je uit! Ben jij de eerste reisprofessional die gaat werken met onze nieuwe technologie? Pioniers gezocht!
Vincent Hekkert
Business Development Director EurAm