
Het Duitse supermarktconcern Lidl stopt met de eigen touroperatoractiviteiten. Lidl treedt straks alleen nog op als online wederverkoper van reizen.
De exploitatie van de eigen touroperators Lidl holidays en JT Touristik wordt op 31 oktober 2020 volledig stopgezet.
Dat heeft Lidl bevestigd aan het Duitse persbureau dpa na berichten van vakblad FVW.
Lidl Digital, dat verantwoordelijk is voor de online reisverkoop, wil haar core business versterken en de middelen daarvoor bundelen, zegt het bedrijf.
De portal Lidl-reisen.de blijft behouden, maar in de toekomst wordt daar alleen aanbod van partnertouroperators verkocht.
Volgens Lidl werken bij de touroperatorafdeling circa 120 medewerkers. Het doel is om deze zoveel mogelijk te herplaatsen binnen de Schwarz Groep waartoe Lidl behoort.
Lidl had de touroperator JT Touristik, opgericht door Jasmin Taylor in 2009, overgenomen nadat dit bedrijf in 2017 faillissement moest aanvragen.
In Nederland is de supermarkt via Lidl-reizen,nl actief als wederverkoper, met aanbod van derden touroperators, waaronder de Jong Intra Vakanties en Duitse aanbieders.
Het concern is als online wederverkoper ook actief in Oostenrijk en Zwitserland.
Foto: de stand van Lidl Reisen op de ITB in Berlijn. (Archieffoto TravMagazine)
[…] week werd bekend dat het supermarktconcern in Duitsland gaat stoppen met de eigen touroperator-activiteiten. De […]