
Riksja Travel haalt ver naar dichtbij en lanceert een uitgebreid Europa-product. Op korte termijn gaan 8 Europese bestemmingen live, en voor 1 september hoopt de verre reizen specialist dit aanbod uit te kunnen breiden naar 12 bestemmingen in Europa. ‘Het gaat het verval niet opvangen, maar het is wel een mooie bijdrage.’
Het is niet voor het eerst dat Riksja Travel Europa aanbiedt. ‘We doen Europa al een jaar of 5, maar het is altijd een ondergeschoven kindje geweest’, zegt Fenny Breek van Riksja. ‘Onze core kracht ligt natuurlijk op ver. Maar in maart hebben we al voorspeld dat het niet ‘ver’ is waar klanten aan denken na corona. Daarom hebben we snel omgeschakeld en ons Europa-product uitgebreid.’
De 8 bestemmingen IJsland, Lapland, Portugal, Italië, Spanje, Griekenland, Georgië en Ierland gaan op korte termijn live. Voor 1 september hoopt Riksja 12 Europese bestemmingen aan te kunnen bieden, met als aanvulling Kaapverdië, de Azoren, Oostenrijk en Duitsland. Reizen naar deze bestemmingen zijn zoveel mogelijk coronaproof gemaakt, waarbij op alle fronten de coronarichtlijnen worden gewaarborgd. ‘Dat betekent geen groepsreizen, maar alles individueel en alle accommodaties zijn kleinschalig zodat je niet met teveel mensen zit.’
Volgens Riksja Travel is er vanuit de Riksja-klant absoluut interesse voor Europa. ‘We hebben in principe ook alles in huis om dit specialisme goed neer te kunnen zetten. Maar het zal wel anders zijn dan wat de grote jongen aanbieden op dit vlak, daar kunnen we niet mee concurreren. Met rondreizen door Europa denken we een unieke propositie te hebben, met een combinatie van activiteiten – dus niet alleen strand en cultuur – en dus dichterbij huis.’
Webinar
Over Europa houdt Riksja dinsdagavond een webinar van 19.00 tot 20.00 uur, ook toegankelijk voor de retail. Te volgen op Facebook, of via deze link.