
‘We zijn uniek in prijsvechterland: we bieden lage prijzen én werken nauw samen met onze gewaardeerde touroperatorpartners. We gaan op die manier als onafhankelijke airlines de strijd aan met de concurrentie’, zegt een strijdlustige Transavia-topman Mattijs ten Brink. Hij presenteerde vandaag op Schiphol de nieuwe uitstraling van Transavia: lean, mean en met nog meer focus op de klantbeleving.
‘Over vijf jaar hebben we in Nederland tien miljoen passagiers, veertig toestellen en een miljard omzet. Keer twee, met Transavia Frankrijk meegerekend’, sprak hij de ruim 800 genodigden in hangaar 5 toe. Volgens Ten Brink moet niet langer gehecht worden aan oude tradities, maar moet Transavia leidend worden. ‘Wij gaan Europa door.’
Touroperators en reisbureaus blijven, ondanks de focus op lage prijzen en hoge winstgevendheid, focus voor Transavia. ‘Het aantal charters zal verder afnemen, dat is nu ook al zo. Daar staat tegenover dat veel reisbedrijven gebruik maken van onze lijndiensten. We spelen in op dynamic packaging, omdat ook de klant maatwerk wil.’
Ten Brink belooft dat Transavia, ondanks dat het bedrijf een prijsvechter wil zijn, eerlijke tarieven hanteert. ‘We gaan voor een level playing field voor de reisbranche.’