
Garuda Indonesia, KLM, Transavia en Arke zijn beloond met een Schiphol Aviation Award. Tijdens de jaarlijkse uitreiking vielen ook easyJet, afhandelaar Menzies en agent Kales in de prijzen.
CCO Maarten de Groof van Schiphol Group overhandigde de awards aan business partners die zich het afgelopen jaar onderscheidden met positieve prestaties.
EasyJet en afhandelaar Menzies Aviation kregen de Operational Excellence Award voor het verbeteren van de service, zoals het terugbrengen van de wachttijd bij de incheckbalies.
KLM ontving de Efficiency Award. Die werd onder andere toegekend vanwege de smart boarding visie, die het boardingproces verbetert.
De Sustainability Award ging naar Arke, dat niet alleen het ISO 14001 certificaat kreeg, maar ook vooruitstrevend was door het opnemen van de zuinige Boeing 787 in de luchtvloot.
Kales Airline Services kreeg de Cargo Award. Het bedrijf vertegenwoordigt 95 airlines op Schiphol en speelde een fundamentele rol in de ontwikkeling van vrachtvervoer op Schiphol.
Transavia, dat afgelopen jaar een nog betere afstemming realiseerde op het KLM-netwerk en goed was voor bijna 4 miljoen passagiers in 2014, won de Passenger Airline of the Year Award Europe.
Garuda Indonesia won de Passenger Airline of the Year Award Intercontinental. Afgelopen jaar kwam een rechtstreeks lijndienst met Jakarta tot stand, plus een route naar Londen. Daarnaast werd de capaciteit opgevoerd door de A330 te vervangen door de Boeing 777-300ER. Het aantal passagiers ging met 72 procent omhoog.