
Passagiers van Arkefly kunnen vanaf nu op Schiphol zelf hun koffers voorzien van een label en via een geavanceerde machine richting de bagagekelder sturen. Het systeem werd vandaag officieel in gebruik gesteld door Arkefly-directeur Hans van de Velde en Miriam Hoekstra, directeur Airport Operations op de luchthaven.
Arkefly is de eerste airline die gebruik mag maken van het vernieuwde systeem. Op termijn wordt dat ook toegankelijk voor andere maatschappijen. Op Schiphol werkt ook KLM met een dergelijke machine, die de rijen voor de incheckbalie aanzienlijk verkort.
De TUI-dochter heeft, als eerste deelnemer, de beschikking over acht drop-off punten. ‘Naast vlootvernieuwing investeren we ook in nieuwe manieren van werken, waarmee we het reizen voor onze klanten makkelijker maken’, aldus Van de Velde.
Arkefly biedt nog meer op het gebied van versneld inchecken: passagiers kunnen gedurende de zomer al op parkeerterrein P3 (Lang Parkeren) inchecken. Passagiers die op P3 hun auto parkeren, kunnen hun bagage afgeven bij een dependance op het parkeerterrein en vanaf daar zonder zware koffers in de bus stappen naar de terminal.

Archief nr. 150802
Foto’s: Hans van de Velde (Arkefly) en Miriam Hoekstra (Schiphol).