
Partners uit de reiswereld hebben donderdagavond tijdens een receptie afscheid genomen van Lisette Klomp Bueters, die bij KLM aan een nieuwe baan begint.
Na acht jaar verruilt zij de functie van Director Leisure Market voor KLM Nederland voor die van Director Service Concepts bij de Customer Service-afdeling van Air France KLM.
Met 26 jaar ervaring binnen het bedrijf stapt ze per 1 februari over van de Nederlandse markt naar een internationale rol. In die nieuwe functie zal ze niet of nauwelijks contact meer hebben met haar partners in het leisure-segment. Die kwamen haar dan ook succes wensen.
Haar opvolger is Raymond Reedijk, die vanaf 1 februari zowel de zakelijke- als de vrijetijdsmarkt gaat aansturen.
De afscheidsreceptie vond plaats in het Roemergebouw van het KLM-hoofdkantoor in Amstelveen, het gebouw waar Klomp Bueters jarenlang heeft gewerkt. Haar nieuwe werkplek is in het gebouw er tegenover.
In haar nieuwe functie stuurt Klomp Bueters alle contactcenters van Air France KLM wereldwijd aan. ‘Mijn team bedenkt en ontwikkelt de concepten die nodig zijn voor een goede klantenservice. Denk aan de technologie en instructies die we gebruiken in callcenters. Het is een uitdagende rol waarin veel samenkomt’, vertelde zij eerder aan TravMagazine.
Walter Schut, die namens de ANVR altijd veel met Klomp Bueters te maken heeft gehad, prees haar manier van werken: ‘Professioneel, duidelijk en altijd met oog voor wederzijds belang. Lisette hield zich altijd aan haar afspraken: een vrouw een vrouw, een woord een woord.’
Bas Gerressen, directeur KLM Nederland, noemde de prettige samenwerking met Klomp Bueters. ‘Ze zoekt altijd naar oplossingen, is communicatief sterk en de vergaderingen met het managementteam met haar erbij waren nooit saai.’
Klomp Bueters verklaarde enorm uit te kijken naar haar nieuwe baan. ‘Het is een geweldige kans om mijn ervaring en kennis in te zetten op een grotere schaal. Het wordt een drukke, maar ontzettend interessante tijd.’
Foto: Raymond Reedijk, Lisette Klomp Bueters en Bas Gerressen.