
Na ruim tachtig jaar is Arke definitief van het reistoneel verdwenen. Het eerste vliegtuig van Arkefly was al omgespoten en per 1 oktober worden ook de Arke-reisbureaus voorzien van het TUI-jasje. Met een speciale farewell-party nam TUI Nederland met personeel en relaties afscheid.
In Studio A12 in Bunnik namen Elie Bruyninckx (CEO TUI Benelux), Erik Friemuth (Group Chief Marketing Officer) en Arjan Kers (General Manager TUI Nederland) het woord om terug te blikken.
‘De creatie van één wereldmerk, namelijk TUI, is echt een megaontwikkeling, Het is niet even een kwestie van aan de knop draaien en hup, we zijn om’, zegt topman Arjan Kers tegen TravMagazine.
‘Je hebt het niet alleen over een logootje, het is online, offline, de reisbureaus, airline, de bestemmingen – een ongelofelijk omvangrijk project. De datum 30 september is voor ons een historische dag. Wij hebben als Nederland binnen de TUI Group de primeur, dus iedereen is erop gefocust om het goed neer te zetten.’
‘Een blauwdruk voor de hele groep’, benadrukte Friedrich Joussen, mede-CEO van de TUI Group, die per videoboodschap de zaal toesprak. De TUI-top prees de inzet van alle medewerkers die deel hebben uitgemaakt van het proces.
Volgens Kers komt TUI Nederland sterker naar voren door de samenvoeging met België. ‘We gaan een goed jaar draaien, met deze hechte TUI-familie. Ik ben trots op deze organisatie. Dat er in het proces collega’s zijn vertrokken hoort erbij. We hebben ook volop nieuwe kansen gecreëerd voor andere collega’s om door te groeien.’
Foto bovenaan: Vlnr. Frans Leenaars (Chief Marketing Officer West-Europa), Petra Kok (manager Communicatie), Elie Bruyninckx (CEO TUI Benelux) en Arjan Kers (General Manager TUI Nederland).