
Met tien genomineerde reisbureaus en uiteindelijk vijf winnaars heeft TUI dit jaar goed gescoord bij de verkiezing Reisbureau van het Jaar. Na afloop van de feestelijke gala-avond in het Rosarium in Amsterdam was er een fotosessie met de medewerkers van alle tien de TUI-kantoren.
‘Jullie zijn allemaal winnaars’, zei General Manager Arjan Kers bij die gelegenheid. En gelijk heeft ie. Als je weet door te dringen tot de lijst met 21 (genomineerde) beste reisbureaus van Nederland, dan doe je het goed.
Wat mij betreft zijn alle genomineerde reisbureaus winnaars, en niet alleen de 11 die uiteindelijk een podiumplek wisten te veroveren. De rode draad bij alle finalisten zijn de medewerkers.
Tijdens de battle in Europa-Park in maart dit jaar, waar ik met de top 3 van elke provincie naartoe reisde, bleek al gauw waarom deze reisbureaus het zo ver hadden geschopt in de verkiezing. De inzet, motivatie en betrokkenheid van de medewerkers was overweldigend. En werkte aanstekelijk. Als je zo serieus met je vak omgaat, en met zoveel plezier reizen verkoopt, kun je alleen maar succes hebben.
Bij TUI hebben ze ook in de gaten dat de medewerkers in de winkel uiteindelijk bepalend zijn voor het succes. Niet alleen bij de verkiezing, maar vooral ook in de dagelijkse verkooppraktijk. Arjan Kers en retaildirecteur Nico van der Veer oogstten applaus met hun mededeling dat de medewerkers van de tien TUI-kantoren die in de finale stonden, worden beloond met een individuele (studie)reis. Met een knipoog naar de reclame van Cup-a-Soup, zeg ik: DZMBMD*.
(* Dat Zouden Meer Bedrijven Moeten Doen)