
Contributieverhoging, het woord dat op menig voetbal- of hockeyclub steevast tot grote discussies leidt. Gebruiken wij te veel postzegels, kunnen de netten van de goals niet nog een paar jaar mee en waarom zijn er nog lege plaatsen waar reclameborden kunnen hangen? Zomaar een opsomming van mogelijkheden die dan als reactie worden genoemd.
Met als resultaat een kleine verhoging en iedereen een stapje erbij.
Nu zijn wij aan de beurt, en zeker niet op een kinderachtige manier, want de ANVR-contributie gaat stevig omhoog. Ik stel een kleine verhoging voor. Maar hoe moet het dan verder, de exploitatie moet toch kloppen?
Bij deze wat suggesties, bijvoorbeeld stoppen met het ongelezen huisblad van de ANVR. Dat scheelt een flink bedrag in productiekosten, tenminste als de advertentiedoelstelling gehaald wordt, anders lopen de kosten verder op. Schoenmaker, blijf bij je leest. Na 7 jaar ploeteren is het toch echt beter om dit aan de professionals over te laten (ik kon het echt niet laten dit te melden).
Maar ook wat minder peperdure onderzoeken waar alleen het onderzoeksbureau blij van wordt, en de begroting is alweer rond. Om maar niet te spreken over de totaal onzichtbare hoogleraar Toerisme die ook niet voor niks komt (nou ja, waar is hij eigenlijk?).
Er gebeurt ook iets moois. Daar waar de ZSO’s elkaar de laatste acht jaar naar het leven stonden, is er nu opeens sprake van verbroedering tussen de diverse clubs. Wat een contributieheffing van 100 euro per ZRA al niet teweeg kan brengen.
Op naar de ledenvergadering van 3 januari. Komt allen!