
Corendon is een samenwerking aangegaan met dnata (onder andere grondafhandeling/airportservices/trainer) om vliegtuigbemanningen op te leiden en te trainen. De twee bedrijven delen hiervoor een gerenoveerd trainingscentrum in Hoofddorp, dat woensdag in gebruik is genomen.
Günay Uslu (CEO van Corendon) en Jan van Anrooy (Managing Director van dnata Nederland) spraken bij de opening van ‘een trainingscentrum 2.0’.
Corendon traint in het gebouw zijn cabinepersoneel en cockpitbemanning. Dnata gebruikt de locatie voor het trainen van grondpersoneel.
De trainingen omvatten alle elementen waarmee (toekomstige) vliegtuigbemanningen te maken kunnen krijgen, van medische noodgevallen aan boord tot en met het omgaan met agressieve klanten.
Ook bij de opleiding voor grondpersoneel komt het omgaan met lastige klanten aan bod. Zo zijn in een trainingsruimte vier levensechte incheckbalies nagebouwd waar tijdens trainingssessies situaties uit de werkelijkheid worden nagespeeld, met acteurs in de rol van lastige klant.
De opleidingen zorgen ervoor dat luchtvaartmedewerkers, zowel op de grond als in de lucht, op hun taak zijn voorbereid. Met de samenwerking in het verbouwde trainingscentrum in Hoofddorp kunnen beide bedrijven niet alleen efficiënter werken, maar wordt ook de kwaliteit van de dienstverlening naar een hoger niveau getild, zeggen Uslu en Van Anrooy. Een samenvoeging van de opleidingen wordt op termijn niet uitgesloten.
Foto: Günay Uslu en Jan van Anrooy (Foto TravMagazine).