
Op 25 januari 2025 vindt alweer de 25e editie plaats van het Reisgala. Ook deze editie zijn er belangrijke partners die zich aan het evenement hebben verbonden, waaronder Visit Malta. TravMagazine gaat in gesprek met Malta Tourism Authority over deze samenwerking.
Wat maakt het Reisgala voor Malta zo’n belangrijk evenement om te sponsoren?
De reisagent en touroperator zijn en blijven altijd enorm belangrijke boekingskanalen voor Malta, en de Malta Tourism Authority hoopt door het sponsoren van een dergelijk gevestigd evenement de reisbranche verder te ondersteunen en te tonen hoe belangrijk de reisagenten en touroperators zijn voor Malta.
Hoe sluit de samenwerking van het Reisgala aan bij de doelstellingen en strategie van Malta?
Momenteel groeit Malta als bestemming enorm op de Nederlandse markt, door onder meer het uitbreiden van vluchten naar het eiland maar ook in de algemene groei van het aantal passagiers wat naar Malta reist vanuit Nederland. Door het partnership met het reisgala hopen wij meer bekendheid te generen voor Malta als een echte year-round bestemming en laten we zien dat de Malta Tourism Authority de samenwerking met de Nederlandse reisbranche erg belangrijk vindt.
Welke boodschap wil het verkeersbureau meegeven aan de reisbranche via deze samenwerking?
De Malta Tourism Authority wil Malta meer bekendheid geven als reisbestemming voor het gehele jaar, maar ook vooral in het voorjaar, het najaar en de winter als een aantrekkelijke bestemming voor de Nederlandse consument. Hiernaast willen wij laten zien dat de reisbranche een belangrijke partner is voor de Malta Tourism Authority.
Welke nieuwe initiatieven of ontwikkelingen kunnen we verwachten van Malta?
Malta ontwikkelt zich in verschillende opzichten, door middel van het uitbreiden van het accommodatie aanbod, maar ook in het opzicht van lokale activiteiten en attracties die de bezoeker op Malta kan vinden. Niet voor niets zeggen wij: ‘Malta is als klein eiland toch heel groots”
Wil je verder nog iets kwijt over de samenwerking of plannen voor 2025?
Malta ziet het komend jaar een prachtige groei op de Nederlandse markt, wat een direct vervolg is op de groei van ruim 40% in 2024 ten opzichte van 2023. Met name door uitbreiding van de vluchten door KM Malta Airlines en daarnaast de toevoeging van easyJet als luchtvaartmaatschappij vanuit Nederland met meerdere vluchten per week naar Malta. De Malta Tourism Authority werkt dan ook heel graag samen met de Nederlandse partners door educatie, het verstrekken van promotioneel materiaal en door marketing samenwerkingen om de groei vanuit Nederland in het schouder- en laagseizoen door te zetten.