
Het hoofdthema van het inkomend toerisme in Duitsland staat in 2018 in het teken van Culinair Duitsland. Na een succesvolle campagne ‘Luther – 500 jaar reformatie in Duitsland’ in 2017, geeft Duitsland dit jaar bezoekers een kijkje in de keuken. Met de meeste sterrenrestaurants (300), na Japan en Frankrijk, is Duitsland een grote speler op culinair gebied.
Tijdens de Vakantiebeurs Vakdag werd het culinaire jaar tijdens een Duitse lunch geïntroduceerd. Het glas werd geheven met typische Schweinsbraten in biersaus en Spätzle met na afloop oranjebonbons, ter ere van het 20-jarig jubileum van de Oranjeroute.
Culinaire agenda 2018
Kijk hier voor meer informatie over de Duitse culinaire agenda 2018 of zoek via #EnjoyGermanfood.
Nog steeds nummer 1
Duitsland stond in 2017 net als voorgaande jaren op de eerste plaats in de top tien van buitenlandse vakantiebestemmingen. Ondanks een kleine daling (-2 procent) ten opzichte van het jaar ervoor, werden 3,5 miljoen vakanties in Duitsland doorgebracht.