
Hoe kun je als reisbedrijf slim omgaan met verschillende valuta, internationale betalingen en andere financiële uitdagingen? Deze vragen stonden donderdagmiddag centraal tijdens de exclusieve Meetup van de Reis Management Club (RMC), waarin financieel dienstenverlener Ebury de hoofdrol speelde.
De bijeenkomst, een initiatief van Ebury en RMC/TravMagazine, vond plaats in Het Ketelhuis, een industriële eventlocatie in Hilversum. Alle 50 stoelen in de zaal waren bezet. Duco Royaards, Peter Post en Paul Erdmann van Ebury deelden praktijkvoorbeelden en gaven concrete tips hoe internationale betalingen efficiënter kunnen verlopen. Dat kan, zoals Duco Royaards (Head of Partnerships) het bondig samenvatte ‘met meer snelheid en tegen lagere kosten’.
Met die opmerking wist hij zich verzekerd van de belangstelling van het publiek. Zijn collega Peter Post (Sr Key Account Director/partner bij Ebury) trapte af met de triggerende vraag: ‘Hoe kunt u uw wintermarge (beter) beschermen en zelfs verhogen?’
De interactie met bezoekers in de zaal toonde aan dat er veel vragen leven op het gebied van het internationaal betalingsverkeer en het slim omgaan met buitenlandse valuta.
Ger Swinkels, die vier jaar geleden mede-initiatiefnemer was van Travwizards.com, een platform waar consumenten in contact komen met 250 bestemmingsspecialisten én partner van Ebury, trad op als gastspreker.
Ebury is als financieel dienstverlener actief in 25 landen, met 40 kantoren wereldwijd. Het bedrijf werd in 2009 in Londen opgericht door twee voormalig bankiers. In 2014 werd de stap naar Nederland gemaakt. Ebury wil in 2025 in Londen naar de beurs gaan. Ebury richt zich sinds kort ook nadrukkelijker op de Nederlandse reiswereld.
Binnenkort meer.
Foto: de sprekers (vlnr): Peter Post, Paul Erdmann, Ger Swinkels en Duco Royaards.