
Net voor de feestdagen heeft Eurowings, een dochteronderneming van Lufthansa onder leiding van CEO Jens Bischof, een bijzondere verkoopactie gelanceerd in samenwerking met supermarktketen Aldi in Duitsland.
Met het concept ‘Blind Booking’ biedt Eurowings verrassingsreizen aan tegen een scherp tarief, speciaal gericht op klanten die nog op zoek zijn naar een origineel kerstcadeau. De actie geldt uitsluitend bij winkels van Aldi Süd in Duitsland.
Vanaf 79,99 euro kunnen Aldi-klanten een retourticket boeken naar een Europese bestemming die door Eurowings wordt gekozen. De actie wordt gepromoot onder het motto: ‘Eurowings voor Aldi-prijzen’ en is beschikbaar tot en met 29 december 2024. De tickets kunnen worden geboekt met vertrek vanaf de luchthavens Berlijn, Düsseldorf, Keulen/Bonn, Hamburg, Stuttgart en Praag.
Bij Blind Booking kiest de reiziger een vertrekplaats, een vertrekdatum en een reisperiode. Eurowings bepaalt vervolgens de bestemming. De bestemmingen omvatten 38 steden verspreid over Europa. Wie flexibel is in reisdata en bestemmingen, kan profiteren van de laagste prijzen, zegt Eurowings.
Tijdens het boekingsproces is het mogelijk om bepaalde bestemmingen uit te sluiten, maar dit verhoogt de ticketprijs.
De verblijfsduur varieert afhankelijk van de gekozen reis: minimaal 18 uur voor één overnachting en minimaal 36 uur voor twee overnachtingen. De geboekte vluchten kunnen niet worden gewijzigd of geannuleerd.
Blind Booking werd in november 2023 opnieuw geïntroduceerd na een langere pauze en wordt door Eurowings ‘een succes’ genoemd. Sinds het einde van de pandemie zijn al meer dan 50.000 tickets via deze formule verkocht. De samenwerking met Aldi in Duitsland richt zich op het stimuleren van de ticketverkoop in de traditioneel rustige maanden december, januari en februari.
Air Berlin
Het inzetten van acties via supermarktketens is niet nieuw in de reiswereld. Zo had het Duitse Air Berlin in oktober 2005 een actie met supermarktketen Dirk van den Broek, destijds moederbedrijf van D-reizen, waarbij 15.000 vliegtickets in de vorm van tegoedbonnen werden verkocht. Klanten konden voor 29 euro een tegoedbon kopen en deze tot 30 november dat jaar inwisselen voor een vlucht van Air Berlin met een maximum prijs van 99 euro. Behalve veel ticketverkoop leverde de actie ook veel publiciteit op.
Foto: Jens Bischof, CEO van Eurowings (Foto Eurowings).