
Groupon start een grootschalige samenwerking met Expedia, waarbij de consument op de compleet vernieuwde website duizenden hotels kan boeken. ‘Ook als we geen deal bieden kan de klant daardoor wel bij ons terecht voor een hotel, tegen realtime prijzen’, zegt Thijs Dirkzwager, directeur Groupon Travel Noord-Europa en Benelux.
‘We werken al sinds 2011 met Expedia samen in de VS, met succes. Nu breiden we die samenwerking uit naar 24 landen in de EMEA-regio,’aldus Dirkzwager. Via het Expedia Affiliate Network worden talloze extra hotels aangeboden, naast de bestaande deals van Groupon.
Consumenten kunnen via Groupon zoeken op bestemming. In de zoekresultaten staan de Groupon-deals bovenaan, aangevuld met de zogeheten Marktselectie-deals van Expedia.
Credits
Wie via Groupon een Expedia-reis boekt krijgt vijf procent van het aankoopbedrag terug in zogeheten Groupon-credits, die besteed kunnen worden aan een volgende aankoop.
Naast de lancering van de vernieuwde website komt Groupon ook met updates voor de apps voor de iPhone, iPad en Android. Daarin ligt een prominente rol voor de zoekfunctie binnen de app en de website, waardoor consumenten nog sneller het gewenste aanbod kunnen vinden.
Technology Day
Expedia is één van de sprekers op de TravConnect Technology Day, 17 september in Utrecht. Senior commercial manager René Nieuwmans gaat onder andere in op het belang van personalisering van de activiteiten richting de klant. Meer info: www.travconnect.nl/technologyday.
Door Klaas-Jan van Woerkom
© 2014 TravMedia Company Hilversum. Alle rechten voorbehouden