
De boekingssituatie bij Viking Line voor deze zomer is zeer positief, zegt Kathrin Schiemann, Passenger Sales & Marketing Manager voor Duitsland en West-Europa. ‘Wij zijn meer dan tevreden. Maar we hebben momenteel nog capaciteit vrij voor de zomervertrekken, zodat Viking Line nog aangeboden kan worden door Nederlandse reisagenten.’
Viking Line verbindt belangrijke havens aan de Oostzee. De belangrijkste route is die van Stockholm via de Åland-eilanden naar Turku met twee dagelijkse afvaarten.
‘Onze fantastische Viking Glory en Viking Grace varen deze route en deze schepen zijn ook erg populair bij Nederlandse reizigers. De belangrijkste stadsroute Stockholm-Helsinki is ook favoriet bij nachtelijke overtochten die we elke dag aanbieden. Deze verbinding is overigens niet alleen interessant voor overtochten van A naar B, maar ook als korte rondvaart en aanvulling op een stedentrip naar Stockholm of Helsinki.’
De Nederlandse markt is voor Viking Line erg interessant, zegt Schiemann. ‘En wij zijn zeker ook interessant voor de Nederlandse markt. Met Finland bieden we een bestemming die Nederlandse reizigers interesseert, zowel in de zomer als in de winter. Onze rode schepen varen dagelijks, het hele jaar door. Wij bieden hoge kwaliteit tegen een aantrekkelijke prijs. Is dat niet iets waar Nederlanders van houden?’
Hoe verloopt de samenwerking met de reisbranche in Nederland?
‘De Nederlandse markt is voor Viking Line zeer interessant en voor de B2B-markt bieden wij eerlijke condities. Het traditionele reisbureau is voor Viking Line net zo interessant als touroperators en touringcarbedrijven. Alleen met een mix van B2B-klanten kunnen we succesvol zijn. Als contactpersoon in West-Europa kijk ik ernaar uit om met bestaande partners samen te werken en nieuwe contacten te leggen.’
Heb je tips hoe de retail Viking Line nog beter kan verkopen?
‘Ik heb inderdaad een goede tip voor alle agenten. Wij van Viking Line bieden niet alleen veerbootovertochten en minicruises aan met onze zes schepen, maar ook cottages op de Ålandeilanden en hotels in de Scandinavische landen. Ook excursies en transfers zijn via ons te boeken. Wanneer agenten deze aanbiedingen bundelen in een reis, kunnen ze de reiziger een geweldige rondreis aanbieden.’
Foto: Kathrin Schiemann, Passenger Sales & Marketing Manager voor Duitsland en West-Europa bij Viking Line.