
Klanten van Sunweb Group met merken als Sunweb, Eliza was here, GOGO en Primavera, die met Transavia naar hun vakantiebestemming vliegen, ondervinden tot nu toe nauwelijks hinder van de problemen bij de luchtvaartmaatschappij.
De reisorganisatie brengt al haar klanten zonder problemen naar hun vakantiebestemming mei met Transavia, zegt Sunweb. Ongeveer 5 procent van de vakantiegangers kreeg te maken met vluchtwijzigingen of annuleringen. Sunweb Group bood deze klanten een passend alternatief en zo kon 95 procent van de getroffen klanten nog dezelfde dag vertrekken met een andere vlucht. De overige 5 procent vloog maximaal een dag eerder of later naar hun vakantiebestemming.
Mattijs ten Brink, CEO bij Sunweb Group, laat weten: ‘We begrijpen de onzekerheid die dit bij klanten veroorzaakt, maar we zijn er trots op dat we voor iedereen een passend alternatief hebben kunnen vinden. We hebben wederom laten zien dat we dergelijke problemen met minimale gevolgen voor onze klanten kunnen opvangen. Dit toont onze flexibiliteit, biedt zekerheid aan klanten die bij ons geboekt hebben en geeft voldoende garantie voor de toekomst.’
Duidelijke afspraken met Transavia
Toch blijft Sunweb Group de komende weken in aanloop naar het hoogseizoen extra alert. ‘De meivakantie is, met een uitzondering daargelaten, relatief goed verlopen. Ook Schiphol heeft laten zien de operatie weer onder controle te hebben. Dit geeft vertrouwen voor de komende maanden. Het neemt niet weg dat we de problemen bij Transavia nauwlettend in de gaten houden. Wij hebben met de luchtvaartmaatschappij duidelijke afspraken gemaakt dat eventuele wijzigingen ruim van tevoren worden gedeeld met ons. We ontvangen deze week meer informatie over welke vluchten in juni worden gewijzigd. Onze verwachting is dat we dan wederom onze klanten een goed alternatief kunnen bieden. Het is ons streven is om klanten op dezelfde dag of een dag eerder of later naar hun bestemming te brengen’, zegt Ten Brink