
Neckermann Reizen heeft zijn affiliate marketingactiviteiten ondergebracht bij TradeTracker. Neckermann heeft na een langdurig traject de beslissing genomen en de overstap gemaakt.
De sterke positie van TradeTracker in de reisbranche in combinatie met conversiepad-attributie zijn hierin doorslaggevend geweest.
Conversie-attributie is het toekennen van een waarde aan een kanaal of campagne, die de bezoeker raadpleegt voordat hij tot aankoop overgaat. Veel klanten komen op een website terecht nadat zij eerst via Google hebben gezocht, of via social media. Voordat zij een aankoop doen, hebben ze al veel kanalen doorlopen.
De exclusieve samenwerking tussen Neckermann en TradeTracker moet leiden tot een grote groei in omzet. Lars Kloezeman, managing director van TradeTracker Nederland, verwacht veel nieuwe affiliates aan te sluiten. Neckermann wil meer affiliates aanspreken en hen belonen voor de meerwaarde die zij leveren aan de customer journey, zegt Hilde Appels, verantwoordelijk voor het affiliateprogramma. ‘Vanuit hier willen we nieuwe samenwerkingen met affiliates aangaan en bestaande samenwerkingen uitbreiden. We verwachten een ‘vliegende’ start te gaan maken.