
Pharos Reizen is in Ierland onderscheiden met de ‘Best International Marketing Initiative Award’. Dat gebeurde tijdens de ‘2019 Irish Tourism Industry Awards’ in Dublin.
De touroperator, een dochter van de ANWB, kreeg de prijs vanwege een sterke en succesvolle, cross mediale marketingcampagne. Mede hierdoor is een recordaantal reizigers naar Ierland gerealiseerd. Pharos Reizen was de enige Nederlandse prijswinnaar en liet in zijn categorie andere internationale genomineerden als Expedia Group Media Solutions, Aer Lingus en Travelzoo achter zich.
Tijdens de ‘Irish Tourism Industry Awards’ worden mensen, organisaties en bedrijven beloond voor hun bijdrage aan de ontwikkeling van het toerisme en de reizigerstevredenheid naar Ierland. De uitreiking vindt elke twee jaar plaats. Dit jaar werd Willie Walsh in het zonnetje gezet. De CEO van Aer Lingus won de ‘Special Recognition Award’.
Jurylid Rhona Blake licht de award voor Pharos Reizen toe: ‘De campagne springt eruit door de creativiteit, de gekozen benadering van de doelgroep, het sterke gebruik van digitale media, de resultaten in bezoekersaantallen en de wijze waarop Ierland als een geweldige vakantiebestemming is neergezet.’
Als dochter van ANWB heeft Pharos Reizen toegang tot meer dan vier miljoen leden. Inspelend op de avontuurlijke interesse van klanten bood de organisatie een 8-daagse road trip aan door het zuidwesten van Ierland. In de campagne combineert Pharos Reizen diverse media-uitingen, waaronder de eigen platformen (ledenmagazine Kampioen) en de inzet van een grote reality-tv-show. Het aantal Ierland-passagiers steeg met 60 procent in 2018.
Foto: Productmanager Joost Fransen ontvangt de award uit handen van de Ierse minister van Transport, Tourism and Sport, Shane Ross TD en voorzitter van Tourism Ireland, Joan O’Shaughnessy (foto: Tourism Ireland).