
Meestal krijgen websites de naam van een bestaand reisbureau, maar reisbureau-ondernemer Frank Visch draait de zaken om en verandert de naam van een van zijn reisbureaus in die van zijn succesvolle prijsvechterswebsite: reisbureau De Arkelstede in het centrum van Gorinchem wordt deze week omgedoopt tot Traveltroef.
Visch, die onder de naam Regio Reisburo Gorcum een serie reisbureaus in Gorinchem, Hardinxveld-Giessendam en Leerdam heeft, startte vijf jaar geleden met Traveltroef.nl. Deze website is inmiddels uitgegroeid tot een landelijk bekende speler op de online reismarkt. De volgende stap is België, waar Traveltroef recent is gestart met Traveltroef.be.
Bekendheid
‘Traveltroef heeft reisbureau Arkelstede ingehaald als het gaat om bekendheid en volume’, zegt Visch. ‘Om verder te kunnen groeien, wordt de naam Arkelstede gewijzigd in Traveltroef. Op die manier profiteert het reisbureau van de landelijke naamsbekendheid van Traveltroef.nl.’
Volgens Visch is de reissector één van de branches die het meest aan verandering onderhevig is. ‘Om actueel te blijven is continue aanpassing van het traditionele reisbureau noodzakelijk’, zegt hij.
Maatwerk
Visch maakt duidelijk onderscheid tussen zijn reisbureaus. Traveltroef heeft een trendy en flitsende uitstraling, is meer online gefocust en verkoopt vooral kant-en-klare pakketreizen, veelal naar de zon.
Regio Reisburo Gorcum en de filialen in Hardinxveld-Giessendam en Leerdam hebben zich gespecialiseerd in maatwerk, verre reizen en cruises. De inrichting van deze laatste reisbureaus is daar ook op aangepast, met onder andere een aparte Businessclass-ruimte, waar klanten in alle rust advies krijgen.
Foto: de nieuwe inrichting van reisbureau Traveltroef in Gorinchem, voorheen De Arkelstede.