
Singapore Airlines nodigde enkele branchegenoten uit voor een diner donderdagavond, in het Andaz hotel in Amsterdam. Een mooie gelegenheid om de relaties te bedanken voor het vertrouwen het afgelopen jaar. ‘In een tijd waarin veel luchtvaartmaatschappijen wegvallen, houden wij ons staande. En met succes.’
Binnen de merken van de Singapore Airlines Group gaat volgend jaar het één en ander veranderen. SilkAir verdwijnt en wordt volledig geïntegreerd naar Singapore Airlines. Dit om de kenbaarheid van Singapore Airlines als grootste merk te vergroten. Scoot blijft als lowcost merk bestaan, en zal ook volgend jaar voornamelijk inter-asia doorverbindingen aanbieden.
Changi Airport maakt eveneens deel uit van het succes van Singapore Airlines. De luchthaven heeft als nieuwe noviteit het mega shoppingcentrum Jewel, met een tuin verdeeld over vijf verdiepingen en een waterval van 40 meter. Er kan op de luchthaven een Jewel Walking Tour worden geboekt, die in 2,5 uur langs de hoogtepunten van de Jewel gaat.
Agent360
Singapore Airlines introduceert volgend jaar het agentenplatform Agent360. Reisagenten vinden hier onder andere tarieven, policy updates en ancillary sales, en er kunnen Singapore Stopover Holidays worden geboekt (waarop de agent 10 procent commissie krijgt). Verder biedt het platform een stoel- en maaltijdselectie voor GDS boekingen, NDC boekingen met gedifferentieerde content en een agent learning hub. Het platform gaat volgend jaar online.
Foto: het aanwezige team van Singapore Airlines samen met het Singapore Tourism Board.