
Sunweb is bij de uitreiking van de Dutch PR Awards uitgeroepen tot winnaar in de categorie Beste Travel pr-campagne van 2023/2024.
De touroperator viel in de prijzen vanwege zijn vroegboekcampagne, in samenwerking met pr-bureau Team Lewis.
‘Door de inzet van pr is het Sunweb gelukt het merk dat eerder bekend stond vanwege scherpe prijzen op te schuiven naar een merk dat draait om het concept ‘Liefde voor Vakantie’, waarbij Sunweb bestemmingen op een vernieuwende manier belicht’, zegt de jury in zijn rapport.
De jury vond de pr-aanpak niet direct vernieuwend. ‘Maar dat hoeft ook niet altijd. Want het is goed uitgevoerd en het werkt. En daar gaat het om.’
‘Het vroegboekseizoen is de belangrijkste tijd van het jaar voor de reisbranche’, zegt Sunweb in een toelichting.
‘De jury noemde de campagne een effectief voorbeeld van hoe pr kan worden ingezet om merkopbouw te ondersteunen en merkbekendheid te vergroten als onderdeel van bredere merk- en advertentiecampagnes. We zijn heel blij dat we onze liefde voor vakanties hebben bewezen en deze award hebben gewonnen.’
De andere genomineerde in de categorie Travel was het City Breaks Press Event van Baltus Communications.
Het is voor het eerst in zeven jaar dat de Dutch PR Awards, een initiatief van Marketing Report, werden uitgereikt. De uitreiking was afgelopen woensdag, rond de Boeing 747 in de tuin van het Corendon-hotel bij Schiphol.’ Een meer dan toepasselijke locatie: het plaatsen van het vliegtuig in de achtertuin van dit hotel behoort tot de grootste pr-stunts wereldwijd’, aldus de organisatie. (Foto Sunweb).