
Met een feest voor ruim 250 aangesloten reisagenten en vertegenwoordigers van enkele business partners heeft The Travel Club vrijdagavond het 15-jarig jubileum gevierd. Dat gebeurde aansluitend op een drukbezochte workshop in Enschede.
Het feest vond plaats in de sfeervol ingerichte Mariakerk in het centrum van de stad, waar de gasten werden verrast met een muzikaal diner.
Directeur Martine de Knoop, sinds 2016 aan The Travel Club verbonden, gaf in haar welkomstspeech een beknopt overzicht van 15 jaar The Travel Club. Zo was er in juni 2021 het afscheid van Jeannie Vincent, die haar aandelen verkocht aan investeerder Wim Smit. Daar is ook iets moois uit ontstaan, aldus De Knoop, want korte tijd later stroomde Don Kaspers in, met wie zij sindsdien het directie-duo vormt.
Na de moeilijke coronaperiode maakte The Travel Club een forse groei door, die nog steeds aanhoudt. In boekjaar 2024 was de omzetgroei van The Travel Club 5 procent, stelde Kaspers, die benadrukte dat het bedrijf blijft investeren in innovatie. ‘We willen dat onze agenten zo min mogelijk te maken krijgen met zaken waarmee ze niets te maken willen hebben, zodat ze zich kunnen richten op de verkoop. We blijven investeren in de toekomst van onze agenten.’
De TravelC Group, sinds een jaar de nieuwe koepelnaam van de labels van The Travel Club, heeft een goed jaar achter de rug. De omzet in boekjaar 2023 pakte ruim 25 miljoen euro hoger uit dan waarop was gerekend. Ook voor 2024 wordt groei verwacht, naar 363 miljoen.
Als de omzet van TravelXL wordt meegeteld, waarmee TravelC Group in april 2023 een strategische samenwerking is aangegaan (met onder andere een gezamenlijke inkoop, marketing en ICT), dan komt de gezamenlijke omzet op 458 miljoen euro.
Foto: een groot deel van het team van The Travel Club, dat in totaal uit 60 medewerkers bestaat, vrijdagavond tijdens het jubileumfeest in Enschede.