
Toerkoop en The Travel Club hebben de intentie uitgesproken dat de leden van Toerkoop zich zullen gaan aansluiten bij de reisbureau formule van The Travel Club.
Juist een crisis als deze biedt ook weer nieuwe kansen. Nu de branche het zo zwaar heeft is efficiency van groot belang, zeggen partijen vrijdag in een verklaring.
‘Krachten bundelen en streven naar efficiency is op dit moment belangrijk voor onze leden om de toekomst vol vertrouwen in te gaan. Wij zijn van mening en ervan overtuigd dat onze leden dit zullen gaan vinden bij The Travel Club’, aldus Jeroen van Sprang, voorzitter van Toerkoop.
‘Samen krachten bundelen en juist nu investeren in de toekomst is noodzaak. Dit leidt tot vooruitgang. Op dit moment zijn alle ondernemingen druk met de coronacrisis. Zodra zij in een rustiger vaarwater verkeren zal de aansluiting verder ontwikkeld worden.’
The Travel Club ziet zichzelf al geruime tijd niet meer als ZRA-keten, maar als reisbedrijf. ‘Als reisbedrijf faciliteren wij graag de ZRA, maar ook het stenen reisbureau (ZRB), aldus oprichter Jeannie Vincent en commercieel directeur Martine de Knoop.
‘Met het team op het hoofdkantoor zorgen wij dat onze franchisenemers optimaal kunnen werken en gebruik kunnen maken van onze diensten zoals inkoopkracht, IATA, trainingen, workshops, studiereizen, software, app, 24/7 contactcenter, accountmanagement, maar wel met behoud van hun eigen unieke identiteit. Er is dus geen associatie met de ZRA-formule The Travel Club/YourTravel/United Travel/HolidayPlanners.’
‘Die verkoop komt inmiddels ook weer op gang. De ondernemers die aansluiten, hebben lagere kosten dankzij de besparingen die hiermee worden gerealiseerd. Op de specifieke behoefte van de aan te sluiten reisbureau’s binnen The Travel Club, zal gericht worden ingesprongen’, aldus Thecla Amoureus, die verantwoordelijk is voor de franchise formules binnen de keten.
Toerkoop is op 24 oktober 1968 opgericht en heeft 2 jaar geleden haar 50 jarig bestaan gevierd. In haar bestaan heeft Toerkoop altijd goed meebewogen met de markt, zeggen de twee partijen. ‘Ook nu dienen er stappen genomen te worden om de continuïteit te waarborgen. In de afgelopen periode is daarbij het voeren van de naam Toerkoop losgelaten. Nu is het moment aangebroken voor de volgende stap.’
Op dit moment heeft Toerkoop 14 leden met 16 reisbureaus.
Juist geen einde. Maar op naar een goede toekomst en dat houdt in dat er juist keuzes gemaakt moeten worden ook al is dat na 52 jaar. Dat betekend een afslag nemen die wellicht niet voor iedereen voor de hand ligt, maar de leden van Toerkoop vooruit gaat helpen!
Jeroen en alle Die Harts; Succes met de komende samenwerking!
Verdrietig te ervaren dat Toerkoop Toerkoop niet meer is. Eens een retailkanaal waar de branche naar opkeek. Ik wens de overgebleven reisagenten alle goeds in deze barre tijden en alle succes in deze nieuwe samenwerking.
Einde Toerkoop 😴 En dat na 52 jaar 🤔 Ergens onderweg de verkeerde afslag genomen 🥱
Ach Stefan, we nemen allemaal wel eens de verkeerde afslag…