
Reizigers van Transavia kunnen vanaf vandaag de airline bereiken via Whatsapp in zeven talen. Dit was eerst alleen mogelijk in het Nederlands. Deze dienst is nu uitgebreid in het Frans, Duits, Engels, Spaans, Italiaans en Portugees.
Transavia is de eerste low cost luchtvaartmaatschappij die Whatsapp volledig opneemt als service kanaal. ‘We willen het iedereen zo gemakkelijk mogelijk maken om met Transavia in contact te komen’, zegt Rob Abspoel, social media manager van Transavia. ‘Vijftig procent van het aantal berichten dat ons via sociale media bereikt, gaat via Whatsapp.’
Antwoord binnen een uur
Klanten die nu een vraag hebben en dit whatsappen naar de luchtvaarmaatschappij, krijgen tegenwoordig antwoord in hun eigen taal. ‘We bieden volledige service, denk bijvoorbeeld aan vragen over bagage, service aan boord, wijzigingen in een boeking en andere diensten’, vertelt Abspoel. Transavia probeert binnen een uur de Whatsapp-berichten van klanten te beantwoorden, maar krijgen volgens de social media manager binnen een halfuur al een reactie.
Whatsapp is net als de overige social media kanalen en het service center zeven dagen per week bereikbaar, tussen 08.00 en 22.00 uur.