
Center Parcs Europe lanceert een nieuwe merkpositionering en logo. De transformatie omvat niet alleen de vernieuwing van bestaande parken, maar ook een uitgebreider aanbod van ervaringen, met nog meer duurzame initiatieven en lokale projecten. Center Parcs beschouwt meer dan ooit de verbinding tussen mens en natuur als haar kerntaak, en wil beide dichter bij elkaar brengen. Al deze innovaties worden geïllustreerd door de nieuwe merkpositionering, gecombineerd met een gloednieuwe visuele identiteit.
Andres Neira de Back (Marketing Director Center Parcs Europa) en Bas Post (Marketing Director BE & NL) laten aan TravMagazine weten: “Onze nieuwe purpose is; Iedereen te inspireren echt verbinding te maken met de natuur en met elkaar. We willen in onze focus verbreden van familie naar dierbaren door te beginnen met de toevoeging ‘iedereen te inspireren’, maar ook de verbinding met de natuur nog meer benadrukken. Daarnaast is het niet alleen samenzijn in de natuur, maar ook zorgen voor de natuur en voor elkaar. Samen creëren en ervaren.”
Als onderdeel van de herpositioning heeft Center Parcs haar visuele identiteit aangepakt. Neira de Back en Post: “Ons nieuwe logo representeert naast samenzijn ook de natuur en het logo heeft een moderne vibe gekregen. Met betrekking tot de herpositionering hebben we gekozen voor een nieuwe visuele identiteit, waarbij het logo het innovatieve karakter van Center Parcs representeert. Het is eigentijds, modern, stijlvol en digital friendly. Je ziet de C en P uit onze merknaam terug in het logo, maar ook de natuur en het samenzijn worden gerepresenteerd door het nieuwe logo.”
Het nieuwe logo is ontworpen door het toonaangevende Engelse merkenbureau ‘DesignStudio’. “”Ons nieuwe kleurenpalet sluit volledig aan bij dat idee: de tinten zijn natuurlijk en levendig, en doen denken aan de verschillende kleurschakeringen die je terugvindt in de natuur.”
De merkpositionering wordt niet alleen vertegenwoordigd in de huidige en toekomstige ervaringen die het merk aanbiedt, maar ook in diens benadering richting gasten, door hen uit te nodigen om te spelen, creëren, zorgen, verkennen en ontdekken. “De afgelopen jaren evolueerde het reisgedrag meer richting duurzaam reizen en de wens voor persoonlijke en unieke ervaringen, als gevolg worden vakanties in de buurt en authentieke ervaringen tijdens die vakanties populairder. Center Parcs antwoordt vandaag én morgen op die behoeften”, stelt Neira de Back.
“We weten dat mensen zich het beste voelen wanneer zij zich echt verbinden met elkaar en met de natuur. Dat is ook wat Piet Derksen 55 jaar geleden inspireerde toen hij Center Parcs oprichtte. Vandaag de dag inspireert ons dat nog steeds, terwijl we verder bouwen aan die ambitie. Center Parcs vindt zichzelf opnieuw uit, met nieuwe en vernieuwde parken en ervaringen, met een gloednieuwe look en feel, met als basisidee de afstemming van onze parken op de omgeving en op het lokale toerisme. We geloven daarbij in een bredere interpretatie van ‘samenzijn’, een die betrekking heeft op meer dan families alleen. Vrienden, collega’s, of sociale kringen: al je dierbaren zijn welkom om samen van mooie momenten te genieten in Center Parcs. Met onze nieuwe merkidentiteit willen we mensen herinneringen laten maken, en hen ervaringen meegeven die ze voor altijd bijblijven.”