
TravelBird is een samenwerking aangegaan met Media Markt. Onder het motto Vakantiegekte verkoopt de elektronicagigant reisaanbiedingen van TravelBird.
De twee bedrijven spelen hiermee in op het jaarlijkse vakantiegeld dat miljoenen Nederlanders deze maand ontvangen.
‘We zijn natuurlijk geen reisbureau’, zegt Ruth Leijting, woordvoerder bij Media Markt. ‘Maar wij willen graag klanten verrassen, en we kunnen op deze manier het vakantiegevoel meegeven, juist nu op het moment dat het vakantiegeld is gestort.’
Media Markt verloot ook reizen. In de winkel kunnen klanten een vakantie beleven door middel van een virtual reality bril. ‘Met deze vooruitstrevende techniek willen we klanten inspireren’, zegt Symen Jansma, CEO en medeoprichter van TravelBird.
De actie loopt tot en met aankomende zondag. Een eventuele verdere samenwerking met de mediagigant sluit Jansma niet uit. ‘We zien nu al dat de actie aanslaat. Ik kan nog geen exacte cijfers noemen, maar we zijn erg enthousiast.’
Uit eerder onderzoek van ING blijkt dat twee op de drie Nederlanders van plan is om het vakantiegeld uit te geven, aan bijvoorbeeld meubels, elektronica of vakantie.