
TUI Nederland lanceert 10 november de digitale reisassistente Louise, die tijdens een bij TUI geboekte stedentrip iedere dag via WhatsApp een nieuwe tip geeft over activiteiten en leuke adressen in de buurt. Ook bij vragen kunnen reizigers bij Louise terecht.
Voor deze nieuwe gratis digitale service is TUI een samenwerking aangegaan met TravelWithZoey.
‘Na de samenwerking met GreenCityTrip kiezen we opnieuw voor een samenwerking met een veelbelovende start-up, deze keer met TravelWithZoey’, zegt Arjan Kers, General Manager van TUI Nederland.
‘Zij leveren het platform waarmee onze digitale reisassistent Louise onze stedenreizigers heel gericht en persoonlijk advies kan geven. Een fantastische aanvulling op ons stedenreisaanbod waarmee je op een digitale manier persoonlijk contact hebt met je klant.’
Beide partijen hebben de afgelopen anderhalf jaar grondig onderzocht hoe Zoey ook van waarde kan zijn in de klantreis van de TUI-reiziger, zegt Rajneesh Badal, oprichter en CEO van TravelWithZoey.
‘Wij zijn heel enthousiast over het eerste resultaat daarvan, namelijk deze samenwerking met TUI City.’
De nieuwe service is eerder dit jaar getest bij vier verschillende citytrip-bestemmingen. ‘Met positieve tot zeer positieve beoordelingen van klanten’, zegt TUI in een toelichting.
‘De service wordt als een toegevoegde waarde gezien die voor een extra leuke beleving zorgt. Mensen vinden het een prettige manier om tips te krijgen en hebben bezienswaardigheden bezocht waar ze zonder de tips van Louise niet naartoe zouden zijn gegaan.’
Vanaf 10 november wordt de service gratis aangeboden bij alle citytrips uit het aanbod van TUI.
Bij de boeking van een citytrip, ook wanneer alleen een accommodatie via TUI wordt geboekt, ontvangt de klant eenmalig een sms-bericht waarin hij kan aangeven of hij van de service gebruik wil maken. De klant ontvangt dan nog een mail met meer tekst en uitleg. Daarna gaat de service over op WhatsApp; een week voor vertrek verstuurt Louise een eerste bericht. Vervolgens geeft Louise tijdens de trip iedere dag een nieuwe tip.
Die tips zijn afgestemd op de klant en gebaseerd op de locatie waar hij is. Dus geen standaard tips over een bepaalde stad, maar tips over bijvoorbeeld een leuk restaurant in de buurt van het hotel, die leuke markt om de hoek of mooie voorstelling in een theater vlakbij. En als de klant een praktische vraag heeft, dan geeft Louise binnen twee uur antwoord.
Het platform combineert mens en techniek. De service is digitaal, maar achter de schermen houdt een team medewerkers van TravelWithZoey de berichtenuitwisseling continu in de gaten en springt bij in de communicatie met de klant als dat nodig is.
Foto: bij de officiële contract-ondertekening in het TUI hoofdkantoor in Rijswijk, met Arjan Kers (TUI) en Rajneesh Badal (TravelWithZoey).