
TUI heeft een Experience Store geopend in Utrecht. Het gaat om ‘een reiswinkel die al je zintuigen activeert’, zoals het reisconcern het zelf omschrijft.
De nieuwe winkel is open voor publiek, maar wordt na de zomer officieel geopend.
Met de innovatieve winkel, in het centrum van Utrecht, wil TUI klanten nóg meer inspireren en activeren op het gebied van vakantie.
De inrichting van de winkel is erop gericht om optimaal inspiratie op te doen voor een vakantie. Er zijn verschillende zithoekjes waar klanten onder het genot van een kop koffie door de verschillende reisboeken kunt bladeren. De middenruimte wordt steeds ingericht met wisselende thema’s en gebruikt worden voor verschillende acties, ook in samenwerking met partners. Zo is de ruimte nu ingericht als check-in balie vanwege de openingsactie die deze hele week nog loopt.
De winkel is bovendien voorzien van de nieuwste technieken. Zo wordt de hele achterwand gevormd door een LED-videoscherm met inspirerende vakantiebeelden. Een geurdispenser zorgt voor een zomerse geur in de winkel. ‘Alsof je al op vakantie bent.’
Nico van der Veer, directeur Reisbureaus en mobiele reisagenten (MRA’s), is trots op de eerste TUI Experience Store. ‘Met deze winkel presenteren we een heel nieuw concept dat helemaal is gericht op beleving. Door te werken met wisselende thema’s hopen we dat onze klanten regelmatig binnenlopen om inspiratie op te doen voor een volgende vakantie. Vanzelfsprekend kunnen ze hierbij rekenen op het deskundig advies van onze reisadviseurs.’
Na de zomer volgt nog een officiële opening van de TUI Experience Store. De winkel is gevestigd in de Hollandse Toren, onderdeel van winkelcentrum Hoog Catharijne.