
USP Marketing PR en Interface Tourism Netherlands, twee bureaus in de toerisme- en lifestylesector, gaan samen verder als Hopscotch Tourism Netherlands.
Het nieuw gevormde bedrijf is onderdeel van de Hopscotch Groupe en is gespecialiseerd in destination marketing, public relations, communicatiestrategieën en eventmanagement.
‘Een jaar na de overname van een meerderheidsbelang in Interface Tourism door Hopscotch Groupe, markeert de overgang naar Hopscotch Tourism en de fusie met USP Marketing PR een strategische zet om de aanwezigheid in de toerisme- en lifestylesector te versterken’, meldt het nieuwgevormde bedrijf woensdag in een persbericht.
Vanaf heden werken beide teams ook fysiek samen vanuit het kantoor van USP aan de Brouwersgracht in Amsterdam. Deze ontwikkeling sluit aan bij de ambitie van Hopscotch Groupe om een Hopscotch-hub in Amsterdam op te richten, waarbij de gecombineerde expertise van beide bureaus wordt ingezet voor de hele Benelux.
Team
De lancering van Hopscotch Tourism in Amsterdam gaat samen met een nieuw samengesteld leiderschapsteam. Jeannette Spits is benoemd tot CEO van Hopscotch Tourism Netherlands. Alexandra Vervoort is Commercial Director, Mijke de Jong is Operational Director en Ninette Neuteboom is Communications Director.
‘Deze fusie markeert een bijzondere nieuwe fase voor ons bureau’, zegt Jeannette Spits, de nieuw aangestelde CEO van Hopscotch Tourism Netherlands en voormalig CEO van USP Marketing PR.
‘USP Marketing PR zet zich al meer dan 30 jaar in om impactvolle en inspirerende campagnes te creëren die aanslaan bij Nederlandse reizigers. Door onderdeel te worden van Hopscotch Groupe als Hopscotch Tourism Netherlands combineren we onze sterke lokale expertise met een internationaal netwerk, ondersteund door expertise uit verschillende sectoren, waardoor we onze klanten een echt wereldwijd perspectief kunnen bieden. Samen zijn we uniek gepositioneerd om te innoveren en te groeien in een voortdurend veranderend toeristisch landschap.’
Mijke de Jong, de nieuw aangestelde Operational Director van Hopscotch Tourism Netherlands en voormalig Managing Director van Interface Tourism Netherlands, voegt toe:
‘De synergie tussen onze teams is een perfecte match. Beide bureaus brengen tientallen jaren aan ervaring, creativiteit en sterke relaties binnen de industrie met zich mee. Onder de vlag van Hopscotch Tourism kunnen we onze capaciteiten vergroten en ons tegelijkertijd blijven richten op ons doel: het ontwikkelen van onvergetelijke toeristische ervaringen die aanslaan bij de reizigers van vandaag en morgen.’
Wereldwijd
Hopscotch Tourism zal profiteren van de expertise van Hopscotch Groupe op het gebied van public relations, internationale evenementen en digitale communicatie. Zo ondersteunde de groep onder andere merken als Danone, Air France en LVMH tijdens de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs vorig jaar. Hopscotch Tourism neemt uitgebreide kennis van de toerismesector met zich mee, waaronder lokale marktdynamieken en wereldwijde consumententrends, meldt het bedrijf.
Hopscotch Groupe, een wereldwijde speler met gespecialiseerde bureaus in cultuur, gastronomie, sport, events, incentives en cinema, zegt al lange tijd het strategische belang van de toerismesector te erkennen, aldus Frédéric Bedin, President van Hopscotch Groupe.
‘Hoewel deze sectoren onlosmakelijk verbonden zijn met modern toerisme, was specifieke expertise noodzakelijk om de complexiteit van dit dynamische veld volledig te begrijpen. Met de oprichting van Hopscotch Tourism en de vestiging van een hub in Amsterdam zetten we de eerste stap richting uitbreiding van onze aanwezigheid in belangrijke Europese markten waaronder Nederland, Frankrijk, Spanje, Italië, Portugal, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. Amsterdam, met zijn internationale connectiviteit en innovatieve karakter, biedt een strategische basis om voort te bouwen op de bredere ambities van Hopscotch Groupe en kansen te creëren voor toekomstige groei en integratie van andere Hopscotch-merken.’
Specialisatie
Hopscotch Tourism beschikt over een wereldwijd netwerk met meer dan 40 kantoren verspreid over vijf continenten. Deze structuur stelt het bureau in staat om in meer dan 60 landen actief te zijn en geïntegreerde campagnes te creëren die zowel lokale als internationale doelgroepen aanspreken. De focus op Data Intelligence maakt trendanalyses en -prognoses mogelijk, wat een duidelijk voordeel biedt in een sector die snelle en effectieve reacties vereist, aldus het persbericht.
Tot de projecten van de groep behoren samenwerkingen met bestemmingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika, internationale promotiecampagnes voor luchtvaartmaatschappijen en hotelketens en door de EU gefinancierde initiatieven ter bevordering van duurzaam toerisme. De Nederlandse tak van Hopscotch Tourism vertegenwoordigt onder andere luchtvaartmaatschappijen als Emirates en PLAY Airlines, maar ook bestemmingen zoals Costa Rica, Peru, St. Maarten, Dubai, Thailand en de Malediven.
Foto: het managementsteam van Hopscotch Tourism Netherslands (vlnr): Ninette Neuteboom (Communications Director), Alexandra Vervoort (Commercial Director), Jeannette Spits (CEO) en Mijke de Jong (Operational Director).